Cruisereiziger
BestemmingenReisverslag

Blog Cruise met Nieuw Amsterdam – Dag 3 – Kotor

Dag 3 Vrijdag – Kotor, Montenegro

Inspanning bij 35C

De matten in de lift laten zien welke dag het is

Een relaxte ochtend heerste over het schip, bij het wakker worden voeren we net de baai van Kotor binnen. Het, naar men zegt, meest zuidelijk gelegen fjord met aan het einde daarvan onze bestemming van vandaag.  Bij het op het balkon staan viel een serene rust over me heen. Zachtjes ruisend water en helder blauw water.

Na een ontspannen ontbijt wachtten we op wat komen ging. Rond 11:00 gingen we voor anker in de baai en mochten de mensen die een excursie hadden, als eerste het schip af. De mensen die zelf Kotor wilden verkennen, konden in de Queens Lounge tendertickets ophalen. We waren te vroeg, maar ook weer te laat. Officieel werden de tendertickets dachten wij, uitgegeven na 12:00 uur. Dat bleek helaas niet zo te zijn, en kregen we ticketnummer 25 mee. Een uurtje wachten viel ons ten deel.  De lunchbuffetten waren echter geopend, en zo hadden we nog een heerlijke lunch met belegde sandwiches.

Het tenderen ging gesmeerd, na het omroepen van de groepen 20 tot en met 24 haastten we ons naar de opstappunten op dek A, het dek dat uitschuifbare pontons heeft voor de tenders.  Aangezien wel 150 mensen met een enkele tender meekunnen, konden we direct instappen. Tien minuten later stonden we op de wal.

Het Kotor dat wij bezochten, was het oude Kotor dat ooit deel uit maakte van Venetiaans grondgebied. Prachtige oude straatjes, steegjes en ietwat tegen een heuvel gelegen. Ons eerste doel lag op de heuvel: de beklimming naar het fort. Gewapend met water begonnen we aan de klim bij 35C.  Mm, deden we er wel goed aan bij deze temperatuur, bedachten we nog.  Uiteindelijk na 2/3 van de klim afgelegd te hebben, vonden we het wel welletjes. Een mooi uitzicht, een paar mooie foto’s van de nieuw Amsterdam en de laatste halve liter water. We besloten naar beneden te gaan om daar op een terras wat verfrissing te zoeken. Een slimme keuze. Later hoorden we dat op het fort zelf geen drankjes of water verkrijgbaar waren. Na een ijsje liepen we terug naar het schip.  We hoefden door de klim in ieder geval niet meer naar de fitness!

In de avond maakten we kennis met het Aziatische restaurant Tamarind op dek 11. Een bijzonder restaurant waar je voor een toeslag, 15 dollar, kunt dineren.  Een ambiance waar je u tegen zegt.  De gastdames en de koks van het restaurant maakten er een echt feestje van.

Heerlijke voorgerechten, daarna sushi en sashimi, en hoofdgerechten in de stijl van de vier elementen. Water, vuur, hout en aarde. Ook bij dit restaurant is je 15 dollar extra meer dan waard.

Wat viel ons op vandaag:

• Beschuit en pindakaas bij het ontbijt
  • De ontdekking van de dag: Tamarind

Lees ook:

Wil je ook cruisen op de Nieuw Amsterdam? Kijk eens bij:

ANWBCaptain Cruise Corendon - Nieuw! CruiseOnline Cruisereizen Stip Sunweb TUI

Miriam

Hi, ik ben Miriam, oprichtster van Cruisereiziger. Meer dan 10 jaar geleden ben ik voor het eerst op een cruiseschip gestapt en sinds die tijd heeft het cruisen mij meer dan 200% te pakken. Ik ben ervan overtuigd dat er voor iedereen een geschikte cruise te vinden is. Ik help je graag daarbij!

Vond je dit een handig artikel?
Je kunt ons gemakkelijk ondersteunen op Patreon, door via deze links producten te kopen: shop de mooiste koffers bij Duifhuizen, Bol.com, Coolblue of zoek een leuk cadeautje uit in onze eigen webwinkel. Kijk zeker ook even op onze contactpagina voor andere ondersteuningsmogelijkheden.

Alvast hartelijk dank voor je steun! Zo kunnen wij deze site met veel passie blijven vormgeven :-)