Holland America Line steunt KWF kankerbestrijding

Ter ere van Wereldkankerdag, lanceerde Holland America Line vandaag “On Deck for a Cause,” oftewel ‘aan dek met een reden’; een nieuwe goede doelenactie aan boord van de schepen die zes internationale kankerorganisaties in Amerika, Canada, Australië, Nederland, Duitsland en Engeland ondersteunt.  

Aan dek met een reden nodigt gasten gedurende de vaart uit om deel te nemen aan een niet competitieve 5km sponsorloop aan boord van één van de 15 Holland America Line schepen. De opbrengst komt ten goede aan KWF Kankerbestrijding en vijf andere internationale kankerorganisaties: American Cancer Society, Canadian Cancer Society, Cancer Council Australia, Cancer Research UK en de  Deutsche Krebshilfe (German Cancer Aid). Het programma wordt de komende maand op de schepen gelanceerd.

“Met dit programma steunt Holland America Line de wereldstrijd tegen kanker”, aldus  Richard Meadows, executive vice president, marketing, sales en guest programs van Holland America Line.  “Geven aan goede doelen behoort tot de cultuur van Holland America Line en wij zijn dankbaar dat we deze ongelofelijk goede organisaties in de zes landen waar de meerderheid van onze gasten leeft, kunnen steunen.  Dit nieuwe programma zal met de significante opbrengsten kunnen bijdragen aan kankeronderzoek, opleiding, screening en behandelingsprogramma’s.“

Gasten – ongeacht de leeftijd – wordt gevraagd om $20 te doneren aan de Holland America Line Foundation. Van die $20 wordt minimaal 80 procent ($16) afgedragen aan de organisaties. De resterende 20 procent wordt gebruikt om programma – en administratieve kosten te dekken. Op een dag op zee, worden deelnemers uitgenodigd om mee te lopen in de ‘5km sponsorloop’ over het dek van het schip waarbij gasten ook minder of helemaal niet hoeven te lopen. Deelnemers ontvangen ook een ‘ On Deck for a Cause’ T-shirt, polsband en ontvangst na afloop van de loop. Afhankelijk van het schip, varieert de 5km afstand van 9 tot 12 rondjes.

Holland America Line kende een gelijkwaardig initiatief onder de naam “On Deck for the Cure”, waarbij ook op iedere cruise een sponsorloop gehouden werd. De opbrengst van de loop ging naar borstkankerstichting Susan G. Komen. Jaarlijks werd er meer dan 250.000 dollar opgehaald. 

Bijna 500 ‘On Deck for a Cause’ sponsorlopen worden er door de Holland America Line vloot het komende jaar georganiseerd op wereldwijde cruises. 

Miriam

Hi, ik ben Miriam, oprichtster van Cruisereiziger! Meer dan 10 jaar geleden ben ik voor het eerst op een cruiseschip gestapt en sinds die tijd heeft het cruisevirus mij meer dan 200% te pakken. Ik ben ervan overtuigd dat er voor iedereen een geschikte cruise te vinden is. Op Cruisereiziger help ik je daarbij. Ga je mee op cruise?

close

Mis niets meer!

Ontvang minimaal één keer per week al het nieuws & aanbiedingen per mail.

Als dank ontvang je een cadeau! 

Je krijgt de digitale cruisekalenders 2019  van Amsterdam, IJmuiden en Rotterdam.​