Cruisereiziger
BestemmingenReisverslag

Blog: Dag 3 Celebrity Infinity – Thorshavn (Faroer Eilanden)

Na een goede nacht werden we wakker met een eerste uitzicht op de Faroer Eilanden. Het was al vroeg licht geworden die nacht, rond vier uur. Als je daarbij weet dat de zon pas rond elf uur officieel ondergaat, hebben we dus maar vier uurtjes echte donkerte gehad. We hebben het niet gecontroleerd, maar zelfs die donkerte valt in het Noorden van Europa volgens mij erg mee.

Bij het ontbijt voeren we de haven van Thorshavn binnen, de hoofdstad van de Faroer Eilanden. Het schip voer langs een prachtig stukje kust en het stadje. Uiteindelijk kregen we een plekje aan een kade waar ook veel containers een plekje hadden.

Na een vlotte ontscheping op dek 1 stapten we in een van de vele gratis shuttlebussen in zodat we niet over het containerterrein hoefden te lopen. We stapten pas weer uit een stukje verder bij de ferryterminal van de stad. De plaatselijke toeristische dienst deelde handige plattegronden uit waar ook de bezienswaardigheden op genoteerd stonden. Eerder hadden we ons al ingelezen in de bestemming en wisten we dat je gratis met de lokale bussen mee kon gaan. Eerst liepen we via de prachtige haven met pittoreske houten huizen naar de winkelstraat van de stad. De huizen geven het stadje een Scandinavische look & feel.  Daarbij is elk huis in een kenmerkende kleur geverfd, rood, blauw, groen etc. Een aantal daken waren niet voorzien van dakpannen maar van gras!

Een van de lokale busroutes, eenvoudigweg route 1 genoemd, stond als tip in de plattegrond. De start en het einde van de route was midden in Thorshavn. We stapten na vijf minuten wachten in een rode lokale bus en lieten ons verrassen. De chauffeur had het gaspedaal gevonden en zo ‘scheurden’ we naar een paar mooie plekken wat hogerop. We hadden geluk dat bij een halte de chauffeur tien minuten pauze hield, zodat we konden uitstappen en wat foto’s konden schieten. De weersomstandigheden verschilden per minuut op dat punt. Eerst was het zonnig en zagen we de gehele stad liggen, daarna werd het heel snel mistig en zagen we het schip niet eens meer liggen. Erg mooi om mee te maken.

Terug in de stad wandelden we in het zonnetje langs de haven richting onder andere een strandje met een riviertje dat uit de hoger gelegen gebieden kwam. Het was heerlijk geworden met een zonnetje. Ondertussen hadden we wel nog dikke truien aan omdat het echt maar 11C was vanmorgen.

Rond vier uur gingen we terug naar het schip met de shuttlebus. Op het balkon genoten we van het uitzicht op Thorshavn, de ferry die voorbij kwam en de vele studentenroeiboten die aan het oefenen waren in de haven.

In de avond dineerden we samen met een Brits echtpaar waarvan de man een aanstekelijke Britse humor bezat. Het diner bestond onder andere uit gefrituurde stukjes brie, een heerlijke steak en als afsluiting een chocoladecake met vanille ijs en chocolade saus.

Wat viel op vandaag:

• De gemoedelijkheid van de inwoners van Thorshavn, een warm welkom!

Lees ook:

Ook nieuwsgierig geworden naar een cruise met de Celebrity Infinity? Cruises zijn boekbaar bij:

Captain Cruise CruiseOnline Cruisereizen Sunweb TUI

Miriam

Hi, ik ben Miriam, oprichtster van Cruisereiziger. Meer dan 10 jaar geleden ben ik voor het eerst op een cruiseschip gestapt en sinds die tijd heeft het cruisen mij meer dan 200% te pakken. Ik ben ervan overtuigd dat er voor iedereen een geschikte cruise te vinden is. Ik help je graag daarbij!

Vond je dit een handig artikel?
Je kunt ons gemakkelijk ondersteunen op Patreon, door via deze links producten te kopen: shop de mooiste koffers bij Duifhuizen, Bol.com, Coolblue of zoek een leuk cadeautje uit in onze eigen webwinkel. Kijk zeker ook even op onze contactpagina voor andere ondersteuningsmogelijkheden.

Alvast hartelijk dank voor je steun! Zo kunnen wij deze site met veel passie blijven vormgeven :-)