Cruisereiziger
AanmerenBestemmingenReisverslag

Fotoverslag Cruise Costa Fascinosa – dag 2 Bari

Cruisereiziger vaart deze week met de Costa Fascinosa (Costa Cruises) een 7-daagse cruise van en naar Venetië, met tussenstops in Bari, Corfu, Mykonos, Santorini en Dubrovnik. Volg ons op deze reis in de Middellandse Zee via een dagelijks fotoverslag.

010Vanmorgen werden we heerlijk wakker na een rustige nacht op zee. We hadden een helderblauwe lucht toen we ons balkonnetje op liepen. Wel wat koud nog, maar het badlaken (voor de ligbedden op het schip) hield ons warm.

011Het ontbijt werd geserveerd in de restaurants met bediening of in het buffetrestaurant  Tulipo Nero. Deze bestaat uit twee verdiepingen op dek 9 en 10.  Wij aten ons ontbijt op de wat rustigere tweede verdieping, het 10e dek. Een goede plek voor als het op dek 9 vol zit! Ook is er een mooi achterdek met zwembad waar je rustig kunt ontbijten.

012In de ochtend uren lezen we wat, en zijn we sportief bezig. De  Italiaanse kust glijdt aan ons voorbij. De stad Bari zien we omstreeks 13:00 uur verschijnen.  Rond 14:00 uur draait kapitein Ignazio Giardina de Costa Fascinosa naast de Cruiseterminal van Bari.

013Na een kleine wachtrij om naar buiten te komen, lopen we naar de uitgang van het havengebied. Direct worden we door talloze verkopers van tours onder de voeten gelopen. Een hop on hop off bus, diverse treintjes, riksja’s of een begeleide fietstour worden aangeboden. We besluiten lopend zelf het stadje te verkennen. Wat een gezellige steegjes en straatjes! De was hangt overal te drogen .

014Veel huizen hebben de deuren open staan en binnen in huis wordt hard gewerkt. Voor de deuren hangen de mooiste gordijnen om de warmte en beestjes buiten te houden. We lopen nog langs een kathedraal en een oud fort. Anderhalf uur later hebben we het oude Bari gezien en gaan we terug naar het schip.

016Uitrusten hoort ook bij een cruise 🙂 en dat doen we in de middag. Al snel is het kwart voor zeven en ontmoeten we onze mede-landgenoten aan tafel in het hoofrestaurant Il Gattopardo. Gezellig even bijkletsen. We sluiten de dag af met een rondje langs de winkeltjes.

017Rondom het atrium is het een drukte van belang. Het atrium dat meer dan 10 verdiepingen telt is een kleurrijke blauwe ruimte.  Op de begane grond wordt een demonstratie gehouden door de dames van de spa. Rechts zie je waar de liften omhoog en naar beneden zoeven. Tijd om ons bedje op te zoeken.

Lees ook:

Miriam

Hi, ik ben Miriam, oprichtster van Cruisereiziger. Meer dan 10 jaar geleden ben ik voor het eerst op een cruiseschip gestapt en sinds die tijd heeft het cruisen mij meer dan 200% te pakken. Ik ben ervan overtuigd dat er voor iedereen een geschikte cruise te vinden is. Ik help je graag daarbij!

Vond je dit een handig artikel?
Je kunt ons gemakkelijk ondersteunen op Patreon, door via deze links producten te kopen: shop de mooiste koffers bij Duifhuizen, Bol.com, Coolblue of zoek een leuk cadeautje uit in onze eigen webwinkel. Kijk zeker ook even op onze contactpagina voor andere ondersteuningsmogelijkheden.

Alvast hartelijk dank voor je steun! Zo kunnen wij deze site met veel passie blijven vormgeven :-)

Eén reactie op “Fotoverslag Cruise Costa Fascinosa – dag 2 Bari

• Goede morgen zeg,wat hebben jullie een leuke dag gehad, en wat een mooie foto’s er weer bij.Ja zo gaat de dag wel snel voorbij, even uitslapen een heerlijk ontbijtje en genieten.
    Ik wacht de derde dag af wat jullie hebben meegemaakt,