Cruisereiziger
AanmerenBestemmingenReisverslag

Fotoverslag Cruise op Nautica – dag 8 Barcelona

Cruisereiziger cruist 10 dagen met de vernieuwde Nautica van Oceania Cruises vanuit Civitavecchia naar Marseille met stops in Sorrento, Amalfi, Olbia, Livorno, Portofino, Antibes (Cannes), Barcelona, Port Vendres en Saint Tropez.

110 Nautica BarcelonaWat een prachtige aankomst in Barcelona! Een stralend zonnetje en maximaal 24 graden 🙂 en dat na een mistroostige regenachtige dag in Cannes gisteren. In Barcelona lagen we bij het WTC gebouw, waar drie kades zijn voor kleinere cruiseschepen. In de verte zagen we een aantal grotere liggen: onder andere de Costa Serena, MSC Splendida en Liberty of the Seas.

111 Nautica BarcelonaBarcelona is voor de Nautica een van de weinige havens waar we aanmeren aan de kade. We konden wanneer we wilden van het schip af richting de Ramblas. De hop on hop off bus werd vandaag ons vervoermiddel en zo reed de bus ons al snel langs een paar huizen die ontworpen zijn door Gaudi.
113 Nautica Barcelona
De bus met de rode route reed ons rond in het centrum richting onze stop, het Olympisch gebied op de berg Mont Juic. We gaan naar het Olympisch Museum, maar eerst eten we  in het museumcafe een drie gangen menu voor 10 euro!

114 Nautica BarcelonaHet museum is groter dan we verwacht hebben. Niet alleen zien we veel van de Olympische Spelen in Barcelona in 1992, ook zien we de beste sporters terugkomen van het hele jaarhonderd in hun eigen discipline. Na het museum lopen we naar het Olympische park waar de vlamhouder staat en de belangrijkste stadions van destijds.

115 Nautica BarcelonaHet grootste stadion is het Olympisch stadion die je als bezoeker mag bewonderen. Stel je eens voor dat hier in 1992 onder andere ook Ellen van Langen stond en haar gouden medaille behaalde op de 800 meter.

116 Nautica BarcelonaMet de bus laten we ons een stukje rondrijden naar de cruiseterminal toe. Het is al wat later in de middag als we opeens vele zeilboten voorbij zien komen. Eentje komt erg dicht bij ons schip, maar raakt ons gelukkig net niet..!

Nautica menu BarcelonaWe laten ons culinair verwennen in het Grand Dining Room. Het meest verrukkelijke voorgerecht van deze cruise komt langs: Crispy Kadaif-Wrapped Tiger Prawns with Mango-Chili Salsa – oftewel tijger garnaaltjes met een crispy omhulsel en mango salsa. Ondertussen varen we weg uit Barcelona. Dag mooie stad, we komen nog eens terug!

Lees ook:

Miriam

Hi, ik ben Miriam, oprichtster van Cruisereiziger. Meer dan 10 jaar geleden ben ik voor het eerst op een cruiseschip gestapt en sinds die tijd heeft het cruisen mij meer dan 200% te pakken. Ik ben ervan overtuigd dat er voor iedereen een geschikte cruise te vinden is. Ik help je graag daarbij!

Vond je dit een handig artikel?
Je kunt ons gemakkelijk ondersteunen op Patreon, door via deze links producten te kopen: shop de mooiste koffers bij Duifhuizen, Bol.com, Coolblue of zoek een leuk cadeautje uit in onze eigen webwinkel. Kijk zeker ook even op onze contactpagina voor andere ondersteuningsmogelijkheden.

Alvast hartelijk dank voor je steun! Zo kunnen wij deze site met veel passie blijven vormgeven :-)

Eén reactie op “Fotoverslag Cruise op Nautica – dag 8 Barcelona

• Wat een gave excursie zeg!En wat een mooie foto’s van Barcelona, gelukkig voor jullie was het daar goed weer geworden. Wel geniet nog twee dagen van deze mooie reis.