Cruisereiziger
AanmerenBestemmingenReisverslag

Fotoverslag Cruise Nieuw Amsterdam Dag 10-12: Argostoli en Venetië

Dag 10: Argostoli

Een nieuwe bestemming voor ons! Vanmiddag rond een uur of één zouden we gaan aankomen in Argostoli, Griekenland. Het water was prachtig in de ochtend dat we er naar toe cruisten. We maakten een gezellige wandeling rondom het promenadedek met de kleine Cruisereiziger in de buggy. Het was behoorlijk druk; andere cruisepassagiers liepen wat sneller dan wij deden om waarschijnlijk calorieën te verbranden.

Wij vonden het na twee rondjes welletjes en namen een sandwich (handig in een papieren zakje) van het Lido. Etend op ons balkon zagen we de kustlijn van het eiland Kefalonia voorbij komen, op weg naar hoofdstad van het eiland Argostoli. De Nieuw Amsterdam meerde op een mooie plek aan, redelijk dichtbij het centrum.

Nieuw Amsterdam_109We gingen na de grote hausse van het schip af en liepen richting het dorp. Een mooi stukje wandelen met stralend zonnetje erbij. Voor liefhebbers die graag naar een van de prachtige stranden willen, staat er bij het cruiseterminalgebouw een vertrektijden schema van de lokale bussen opgehangen. Ook zijn er twee treintjes die je voor een klein bedrag er naar toe kunnen brengen en je meer moois van Argostoli kunnen laten zien.

Nieuw Amsterdam_121

Even verderop konden we op de kade genieten van het water. Plots zagen we een groepje mensen staan bij een open stuk water. Wat zou daar aan de hand zijn? Even later hoorden we het; er waren twee schildpadden gesignaleerd die af en toe met hun hoofd boven kwamen. En ja hoor, we zagen ze! Niet zomaar 30 cm schildpadden maar zeker een meter lang. Het eiland Kefalonia heeft een grote kolonie schildpadden die op de kleine stranden ook nesten met eieren leggen. In de haven van Argostoli laten ze zich met name in de ochtend zien als de vissersschepen terugkomen. Het dorpje was redelijk rustig. Kwam het omdat het zondag was of omdat het tussen twee en vijf de Grieken lekker een siësta houden?

Nieuw Amsterdam_148

Na twee uur aan wal, gingen we terug naar ons thuis, de Nieuw Amsterdam. Vanwege ons laatste bezoek aan een Griekse haven, werd in het Lido een tapasbuffet geopend met heerlijke hapjes. Het tapasbuffet was het meest populaire buffet tijdens deze cruise!
Nieuw Amsterdam_145

‘s Avonds sliep onze kleine Cruisereiziger net tijdens ons diner, dus we besloten een Pizza party te organiseren in onze eigen stateroom. Je kunt bij de pizzeria bij het achterzwembad pizza’s bestellen die ter plekke gemaakt en gebakken worden. Met een wijntje erbij hadden we een heerlijk avondje ‘uit’. Later die avond was om 23:00 uur de Indonesian crew show waarbij een aantal van onze obers en serveersters op het podium meededen!

Dag 11: Zeedag

De laatste zeedag van deze cruise. Op zo’n dag proberen we altijd alvast een beetje orde in de chaos te scheppen op de kamer. Dan gaat het inpakken later wat sneller. Nieuw Amsterdam_005De gehele dag door zorgde de cruisedirector voor een vol programma. Vooral de wedstrijd tussen personeelsleden die in duo’s tegen elkaar strijden in het Culinary Arts Center was erg vermakelijk. Nieuw Amsterdam_025De echt laatste varende avond brachten we door in het Tamarind restaurant. Samen met kleine Cruisereiziger hadden we om half zes een tafel geboekt. We waren handig in een rustige hoek neergezet waar we met z’n drieën konden zitten. De kleine Cruisereiziger kreeg een origami vogel van een van de serveersters. De vogel leeft nog steeds en is inmiddels het favoriete speeltje 🙂 Wij genoten volop van de mooie sfeer in het restaurant en de smaakvolle gerechten.

Nieuw Amsterdam_014 Liefhebbers kunnen overigens ook een Bento box bestellen voor een prijs van 9,75$ in drie verschillende thema’s (aarde, water of vuur) met kleine hapjes van het Tamarind restaurant.

Nieuw Amsterdam_037
In de avond genoten we nog van een avondje in het theater met prachtige kostuums, muziek en decor!

Dag 12/13: Venetië

Rond het middaguur voeren we Venetië binnen. Veel sneller dan gedacht, waren we opeens bij een van de kades van de cruiseterminal daar. Ook de Oceana (P&O Cruises) en Costa NeoClassica lagen aangemeerd.

Nieuw Amsterdam_001We maakten een korte wandeling met de kleine Cruisereiziger. Omdat we al veel vaker in de prachtige stad Venetië rondgewandeld hebben, wisten we dat het vrij onhandig is om met een buggy/wandelwagen de stad in te gaan. De talloze bruggen zijn min of meer een ramp voor iedere mama of papa met buggy. We waagden het erop en wisten toch een mooie ronde te maken zonder al te veel moeite en gesleep.
Nieuw Amsterdam_003Die avond aten we voor het laatst in het Lido restaurant. Wat hebben we daar fijn gegeten tijdens de cruise. We willen iedereen bedanken voor de gezelligheid, service en goede zorgen voor ons en de kleine Cruisereiziger!
Nieuw Amsterdam_004

Lees ook:

Miriam

Hi, ik ben Miriam, oprichtster van Cruisereiziger. Meer dan 10 jaar geleden ben ik voor het eerst op een cruiseschip gestapt en sinds die tijd heeft het cruisen mij meer dan 200% te pakken. Ik ben ervan overtuigd dat er voor iedereen een geschikte cruise te vinden is. Ik help je graag daarbij!

Vond je dit een handig artikel?
Je kunt ons gemakkelijk ondersteunen op Patreon, door via deze links producten te kopen: shop de mooiste koffers bij Duifhuizen, Bol.com, Coolblue of zoek een leuk cadeautje uit in onze eigen webwinkel. Kijk zeker ook even op onze contactpagina voor andere ondersteuningsmogelijkheden.

Alvast hartelijk dank voor je steun! Zo kunnen wij deze site met veel passie blijven vormgeven :-)