Cruisereiziger
Telecommunicatie

MSC Cruises introduceert artificial intelligence met een spraakgestuurde persoonlijke cruiseassistent

MSC Cruises heeft de introductie van een digitale persoonlijke cruise assistent onthuld als een nieuw kenmerk van de MSC for Me app, het digitale innovatieprogramma van de onderneming. Deze nieuwe en baanbrekende gastenservice, ontwikkeld in samenwerking met HARMAN International, een volledige dochteronderneming van Samsung Electronics en leider in technologieën voor consumenten- en zakelijke markt, zal haar debuut maken op MSC Bellissima, welke momenteel in aanbouw is bij de scheepswerf STX France in Saint-Nazaire, Frankrijk.
Gianni Onorato, CEO van MSC Cruises, vertelt: “Dit is een ander voorbeeld van hoe we continu innoveren om beter te kunnen voldoen aan de behoeften van onze gasten, niet alleen voor de cruisegasten van vandaag, maar ook voor de toekomst. We gebruiken ultramoderne technologie op een unieke alomvattende manier en bouwen deze in elke stap van de ontwikkeling van onze nieuwe schepen, vanaf hun ontwerp tot de uiteindelijke gastervaring. Het is door onze cruise-expertise, de vaardigheden van onze scheepswerfpartners en onze unieke samenwerkingen met toonaangevende digitale en technologische experts zoals Samsung en HARMAN, dat we baanbrekende technologie kunnen introduceren voor een nog betere cruise ervaring. “

 De virtuele persoonlijke assistent voor MSC Cruises-gasten is een spraakmakende, spraak-gestuurde Artificial Intelligence (AI) innovatie die kan communiceren, leren en de behoeften van gasten kan voorspellen om relevante suggesties te doen. Dit nieuwe en unieke aanbod biedt gasten op maat gemaakte informatie om hun MSC Cruises-vakantiebeleving te vereenvoudigen en te verbeteren door snel en eenvoudig antwoorden te geven op vragen vanuit het comfort van hun eigen hut.
Digitale assistenten en stemherkenningstechnologieën veranderen de manier waarop we communiceren en ons werk vandaag de dag. Met deze uitstekende oplossing zal MSC Cruises de ervaring van haar gasten aan boord volledig veranderen. Stel je voor dat je onmiddellijke en gepersonaliseerde informatie krijgt, zoals cruise-evenementen, entertainmentopties, reisupdates of gewoon je favoriete muziek speelt met een eenvoudige spraakopdracht.
In tegenstelling tot andere digitale thuisassistenten die afhankelijk zijn van in- de- cloud gebaseerde programma’s met apparaten of toepassingen die met internet zijn verbonden, zal dit digitale aanbod worden ontworpen, rond een op schepen gebaseerde oplossing, speciaal afgestemd op de behoeften van de gasten van MSC Cruises. De huidige manieren waarop gasten hun informatie aan boord zoeken, zullen verder worden verbeterd, waardoor een unieke persoonlijke ervaring mogelijk wordt. Als afspiegeling van de echt internationale onboard-aanbieding van MSC Cruises, kunnen gasten communiceren met het nieuwe digitale persoonlijke assistent-apparaat in zeven talen. De persoonlijke assistent zal aanvankelijk op MSC Bellissima worden gelanceerd, maar zal beschikbaar zijn op alle toekomstige nieuwe schepen en er zijn plannen om de functie voor de rest van de vloot te introduceren.

Marco

Als 'first-timer' op de Voyager of the Seas in 2007 was Marco meteen verkocht. Sindsdien is hij verzot op cruisen. Dat betekent na tientallen cruises nog steeds kippenvel bij het inschepen. Veel zeeën bevaren, maar niets mooiers dan cruisen op de Nieuwe Waterweg langs geboortestad Maassluis.

Vond je dit een handig artikel? Je kunt ons gemakkelijk ondersteunen! Zo kunnen wij deze site met veel passie blijven vormgeven :-)

Je kunt ons gemakkelijk ondersteunen op Patreon, via deze links producten te kopen: Bol.com of Coolblue of een leuk cadeautje uit te zoeken in onze eigen webwinkel.

Alvast hartelijk dank voor je steun!