Cruisereiziger
Reclame campagne

Holland America Line lanceert grootscheepse campagne om vooroordelen cruisen weg te nemen

In Rotterdam werd woensdag de nieuwe campagne van cruiserederij Holland America Line gelanceerd. De campagne met de slogan “Holland America Line…waarom niet nu?” heeft als doel de vooroordelen over cruisevakanties die onder vakantiegangers nog veelal heersen, weg te nemen.

Bij veel Nederlanders ontbreekt het aan kennis over cruisereizen en er heersen vooroordelen zoals veel zeedagen, weinig activiteiten aan boord, een formele sfeer en een hoge prijsstelling. De voordelen van een cruisevakantie zoals iedere dag op een andere bestemming, eenmalig je koffer uitpakken, een hoog serviceniveau en een groot scala aan activiteiten, zijn nog onvoldoende bekend. Hierdoor vertoont de Nederlandse vakantieganger uitstelgedrag en schuift men een cruisevakantie vaak door naar een later tijdstip.

Nieuwe campagne

Om de kennis over cruisevakanties te vergroten en de vooroordelen weg te halen, lanceert Holland America Line deze maand de campagne “Holland America Line…waarom niet nu?”. De campagne met het thema “Je weet pas wat een cruise betekent als je het ervaart” bestaat uit drie commercials en 11 korte video’s van ieder twee minuten waarin twee koppels (ervaren en onervaren cruisers) een cruisevakantie beleven in de Middellandse Zee en de Noorse Fjorden. Via de serie, die online te bekijken is op YouTube en op www.HollandAmerica.com, probeert Holland America Line op een luchtige wijze het cruiseproduct dichter bij de vakantieganger te brengen. De bijbehorende commercials worden ingezet op de publieke en commerciële zenders en via diverse social media kanalen.

Nieuw Statendam
Met een nieuw schip, de Nieuw Statendam, dat in december in de vaart komt, vergroot Holland America Line in 2019 haar aanbod van vertrekken vanuit Nederland. Het schip met een capaciteit van 2666 gasten gaat op 5 mei 2019 de eerste cruise vanuit Amsterdam naar de Noorse fjorden uitvoeren.

“Ik verwacht dat de verhoogde capaciteit van vertrekken in Europa en de nieuwe reclamecampagne een positieve bijdrage vormt tot verdere ontwikkeling van de cruisemarkt in Nederland”, aldus Nico Bleichrodt, Managing Director Sales & Marketing Continental Europe van Holland America Line.

 Er zijn in totaal 15 afvaarten vanuit de hoofdstad. Daarnaast zijn er ook cruises met de Prinsendam (835 passagiers), Zuiderdam (1964 gasten) en de Rotterdam (1404 gasten) vertrekkend vanuit Amsterdam en Rotterdam. De routes die deze schepen varen gaan o.a. richting de Baltische Staten, Noordkaap en IJsland. De Koningsdam (2650 passagiers) gaat de hele zomer van 2019 cruises uitvoeren in de Middellandse Zee. Met de nieuwe campagne moeten meer Nederlanders aangezet worden gemakkelijk in Nederland of in Zuid-Europa aan boord te stappen voor een cruisevakantie.

Miriam

Hi, ik ben Miriam, oprichtster van Cruisereiziger. Meer dan 10 jaar geleden ben ik voor het eerst op een cruiseschip gestapt en sinds die tijd heeft het cruisen mij meer dan 200% te pakken. Ik ben ervan overtuigd dat er voor iedereen een geschikte cruise te vinden is. Ik help je graag daarbij!

Vond je dit een handig artikel?
Je kunt ons gemakkelijk ondersteunen op Patreon, door via deze links producten te kopen: shop de mooiste koffers bij Duifhuizen, Bol.com, Coolblue of zoek een leuk cadeautje uit in onze eigen webwinkel. Kijk zeker ook even op onze contactpagina voor andere ondersteuningsmogelijkheden.

Alvast hartelijk dank voor je steun! Zo kunnen wij deze site met veel passie blijven vormgeven :-)

3 gedachten over “Holland America Line lanceert grootscheepse campagne om vooroordelen cruisen weg te nemen

  • Stel niet uit wat je vandaag kan doen!

  • Mooie slogan, zou ik ook best willen. Maar er wordt nog steeds over “koppels” gesproken. Als “solo” reiziger -en die zijn er steeds meer- is het erg moeilijk om een geschikte cruise te vinden.
    Misschien een idee voor de Holland America Line?

  • LAATKOMER
    Een maatschappij als de HAL die al een eeuwigheid vaarvakanties aan de mens brengt en nu een grootschalige campagne voert is er betrekkelijk laat mee gekomen en bijna altijd zie je gezinnen en koppels die een “geweldige” cruise vakantie beleven. Terecht dat Emmy zich net als ondergetekende afvraagt waar de alleen reizende cruise liefhebber op een BETAALBARE wijze van een cruise kunnen genieten ? ! De rederijen hebben voor deze categorie altijd te weinig aandacht geschonken en in het verleden onnodig dure toeslagen in rekening gebracht, waarbij men genoodzaakt is om niet te gaan cruisen. Als de HAL en andere maatschappijen nu eens gezamenlijk offensief gaan voeren om zeeminnend Nederland aan het varen te krijgen, dan niet alleen op het internet, tv, maar ook in de reguliere geschreven media, dat zet pas zoden aan de (zee)dijk…! En dat vermeende “dure” imago hebben ze deels aan zichzelf te danken…

Reacties zijn gesloten.