Cruisereiziger
BouwLNGMilieu

Mardi Gras wordt naam grootste Carnival Cruise Line schip

Carnival Cruise Line heeft de naam bekend gemaakt van het LNG schip dat in 2020 in de vloot komt. ‘Mardi Gras’ wordt de naam van het 180.000 brutoton LNG schip voor 5200 passagiers. Mardi Gras verwijst naar het allereerste Carnival Cruise Line schip dat in 1972 ging varen. Meyer Turku is al begonnen aan de bouw van het schip en zal qua ontwerp en grootte gelijk zijn aan de AIDAnova. Half november werd het eerste stuk staal gesneden van de Mardi Gras. Tijdens de ceremonie werd ook een nieuwe boegschildering onthuld: een blauw met rood en wit design dat de maritieme traditie eert. 

De routes van de Mardi Gras worden in januari 2019 bekend en gaan later in de maand in de verkoop. Thuishaven wordt in ieder geval Port Canaveral in Florida, waar een nieuwe terminal beschikbaar zal zijn. 

Een tweede schip in deze klasse zal in 2022 opgeleverd worden. Carnival Corporation heeft in totaal 6 LNG schepen besteld bij Meyer. Moedermaatschappij Carnival wil daarmee haar vloot ‘vergroenen’.

Miriam

Hi, ik ben Miriam, oprichtster van Cruisereiziger. Meer dan 10 jaar geleden ben ik voor het eerst op een cruiseschip gestapt en sinds die tijd heeft het cruisen mij meer dan 200% te pakken. Ik ben ervan overtuigd dat er voor iedereen een geschikte cruise te vinden is. Ik help je graag daarbij!

Vond je dit een handig artikel?
Je kunt ons gemakkelijk ondersteunen op Patreon, door via deze links producten te kopen: shop de mooiste koffers bij Duifhuizen, Bol.com, Coolblue of zoek een leuk cadeautje uit in onze eigen webwinkel. Kijk zeker ook even op onze contactpagina voor andere ondersteuningsmogelijkheden.

Alvast hartelijk dank voor je steun! Zo kunnen wij deze site met veel passie blijven vormgeven :-)

Eén reactie op “Mardi Gras wordt naam grootste Carnival Cruise Line schip

  • POSITIEF
    Goed dat de scheepvaart met LNG schepen werken aan het milieu en niet met vervuilde dieselolie. Vraag mij alleen af wat er gebeurt als deze schepen aan de kade liggen afgemeerd, wordt de elektriciteitsvoorziening dan d.m.v. boordgeneratoren, diesels of elektrische wal-stroom gedaan ? Het is een positief teken dat marktleider Carnival met de keuze van LNG ook bij haar dochterondernemingen voor alternatieve brandstof kiest, nu de overige cruisemaatschappijen nog, en die rood/blauwe boeg mogen ze ook op andere Carnival schepen zetten i.p.v. het eeuwige wit…

Reacties zijn gesloten.