Cruisereiziger
ReisverslagSchip-in-een-schip concept

Cruisereportage dag 5: MSC Yacht Club van MSC Seaview in Palma de Mallorca

Miriam, Marco én de kleine cruisereiziger reizen op uitnodiging een week mee in de ultraluxe MSC Yacht Club op de MSC Seaview. We varen van Genua naar La Spezia, Civitavecchia (voor Rome), Cannes, Palma de Mallorca, Barcelona en Toulon.

Halve zeedag

We doen het vanochtend rustig aan, want de MSC Seaview komt pas om 12:30 uur aan op haar volgende bestemming Palma de Mallorca. Het is wederom een prachtige zonnige ochtend. Het is dan ook genieten op het balkon met daarbij een indrukwekkend uitzicht op enorme rotspartijen voor de Spaanse kust van Palma de Mallorca. We varen langs het eilandje Sa Dragonera en vervolgens naar de hoofdstad.

We ontbijten bij het Pool-gedeelte van de Yacht Club waar het nog vrij rustig is. We lopen daarna een rondje door de lounge van de MSC Yacht Club vanwaar je mooi zicht hebt aan de voorkant van het schip. Er zijn buiten een aantal loungebanken achter het glas met datzelfde uitzicht. Zoals je op de foto hierboven ziet zijn er rokersplekken en aan de andere kant niet-rokersplekken. Alle drankjes zijn inclusief in de Lounge voor MSC Yacht Club gasten, maar ook elders op het schip kan je als MSC Yacht Club gast overal een drankje halen die inclusief in de prijs is!

We komen pas straks aan in Palma de Mallorca, dus tot die tijd zwemmen en luieren we wat rondom de zwembaden. Eerder deze week heb ik (Miriam) de waterglijbanen uitgeprobeerd en eentje met de surfboards. Ze zijn allemaal kosteloos te gebruiken en erg cool om te doen. Deze ochtend worden ze enthousiast gebruikt door kinderen (en volwassenen) van alle leeftijden. Je moet wel langer zijn dan 1.07 meter voor de glijbaan met het surfboard, voor de andere glijbanen langer dan 1.02 meter. De kleine Cruisereiziger (1.04 meter) mag deze cruise dus niet op de surfboard glijbaan. Op zich niet erg, want het einde van de glijbaan is best heftig.

Hop-on

Na de lunch in de Market Place buiten op de promenade, lopen we van het schip af. Het schip ligt er mooi bij in de zon. Een ideaal moment om het gehele schip goed op de foto te nemen 🙂  We zijn vandaag slechts met 2 schepen in Palma de Mallorca. Op hoogtijdagen kunnen het er zeker wel meer zijn.

We kiezen niet voor de MSC shuttlebus (toeslag) naar het centrum, maar lopen naar de cruiseterminal om daar de hop-on hop-of bus te pakken. Deze vertrekt tegenover de cruiseterminal bij de bushalte. We zijn niet de enige, want er staat al een enorme rij. In de app van de busmaatschappij zien we dat er een dichtbij gelegen halte is. We spelen een beetje ‘vals’ door al naar de halte ervoor te lopen om daar in te stappen in een bijna lege bus. Tip! Niet verder door vertellen 😉

De tocht door het zonnige Palma duurt bijna 2 uur. We zijn jaren eerder al eens in de stad geweest en zijn toen de gezellige straatjes ingelopen achter de kathedraal. Ditmaal dus iets comfortabeler met de bus. De kleine Cruisereiziger valt op een gegeven moment in slaap. Ook heerlijk 🙂 Wij zien de indrukwekkende kathedraal, de straten van de stad en het fort vanwaar je een weids uitzicht hebt.

Bij de cruiseterminal stappen we weer uit. We zouden tot vanavond 22:00 uur kunnen blijven, want dan vertrekt de MSC Seaview pas. De volgende bestemming is Barcelona, op kleine afstand van Mallorca.  Op het schip houden we zelf een broodnodige siësta.

Vermaak tot laat

We bedenken, aan het begin van de avond, een kwartier van te voren dat we eigenlijk wel in het Steakhouse Butcher’s Cut willen dineren. Na contact met één van onze conciërges is dat geen enkel probleem. Hij belt direct naar het restaurant en een kwartier later hebben we een prachtige plek aan het raam voor ons drieën. Je dineert a la carte in dit restaurant. Ofwel een menu van €39 euro of een keuze uit de losse gerechten. Wij genieten van het €39 menu en hebben na de drie gerechten (baked goat cheese tart, filet mignon, lavacake) een vol buikje. Een aanrader!  We lopen daarna nog een rondje en genieten van de zangeres in de Haven Lounge. Velen wagen een dansje en het is gezellig druk!

Lees alle dagen:

MSC Yacht Club cruises op de MSC Seaview zijn verkrijgbaar bij

Cruise Online Sunweb

Miriam

Hi, ik ben Miriam, oprichtster van Cruisereiziger. Meer dan 10 jaar geleden ben ik voor het eerst op een cruiseschip gestapt en sinds die tijd heeft het cruisen mij meer dan 200% te pakken. Ik ben ervan overtuigd dat er voor iedereen een geschikte cruise te vinden is. Ik help je graag daarbij!

Vond je dit een handig artikel?
Je kunt ons gemakkelijk ondersteunen op Patreon, door via deze links producten te kopen: shop de mooiste koffers bij Duifhuizen, Bol.com, Coolblue of zoek een leuk cadeautje uit in onze eigen webwinkel. Kijk zeker ook even op onze contactpagina voor andere ondersteuningsmogelijkheden.

Alvast hartelijk dank voor je steun! Zo kunnen wij deze site met veel passie blijven vormgeven :-)