Cruisereiziger
ReisverslagSchip-in-een-schip concept

Cruisereportage dag 6: MSC Yacht Club van MSC Seaview in Barcelona

Miriam, Marco én de kleine cruisereiziger reizen op uitnodiging een week mee in de ultraluxe MSC Yacht Club op de MSC Seaview. We varen van Genua naar La Spezia, Civitavecchia (voor Rome), Cannes, Palma de Mallorca, Barcelona en Toulon.

Met twee MSC schepen in de haven

Marco wordt eerder wakker deze morgen en doet een rondje op het schip terwijl we langzaam de haven van Barcelona binnen varen. Leuk dat de MSC Seaview helemaal vooraan een plekje krijgt voor de brug. Achter het schip liggen in de loop van de dag meer schepen, waaronder de MSC Orchestra. Op de foto hieronder zie je onder andere de ramen waarachter zich liften bevinden. Deze zijn achter op het schip.

We nemen na onze thee in de suite, een ontbijt op het zwembad bij de Grill. We zijn wat aan de late kant, dus bij de tweede keer opscheppen wordt ons gevraagd of we nog meer willen. Er zal namelijk plaatsgemaakt gaan worden voor het volgende eetmoment. Wij houden het bij wat we hebben.

We hoorden van onze kamerjongen dat het een drukke dag wordt vandaag. Ongeveer 1/3 van alle passagiers scheept uit en uiteraard ontvangt het schip 1/3 aan nieuwe passagiers.  In de MSC Yacht Club merken we daardoor in de gangen veel bedrijvigheid. Miriam kan met toestemming even in de Royal Suite een kijkje nemen, waarvan er in totaal 4 zijn in de Yacht Club. De Royal Suite is de hoogste categorie op de MSC Seaview. De suite bestaat uit een separate woonkamer en slaapkamer. Er is een kleine pantry, een inloopkast en een badkamer met bad & douche. Op het balkon bevinden zich een whirlpool, twee ligbedden en diverse zitjes. De woonkamer heeft twee tweepersoonsbankjes (één daarvan is een tweepersoonsbed) en een aantal lekkere stoelen.

Na dit unieke bezoek gaan we Barcelona in. Je hebt de keuze uit de MSC shuttlebussen (toeslag) of je kunt gebruik maken van de blauwe havenbussen. Beide brengen je richting het World Trade Center, dichtbij het einde (of begin) van de Ramblas. Ik kan me voorstellen dat het ‘s ochtends met de enorme drukte de MSC bus handiger is. De blauwe havenbus zal dan ongetwijfeld de mensenhoeveelheid niet aan kunnen.

Omdat we vaker in Barcelona zijn geweest en het een en ander gezien hebben, kiezen we voor een gezinsuitje. Leuk om te doen zijn voor voetballiefhebbers een bezoek aan Camp Nou. Ook een fietstocht is erg aan te raden. Wij gaan lopend langs de haven richting Parc de la Ciutadella om daar de dierentuin te bezoeken. Lekker onder de bomen bewonderen we de dieren en eten we een hapje. Na drie uur keren we weer lopend terug naar de Rambla en het schip.

Kunst

Bij aankomst op de MSC Seaview gaan we ons even opfrissen en bestellen we een drankje bij het MSC Yacht Club zwembad. Bij het buffet van de grill, staan wat snacks variërend van gezond (paprika, wortel) tot wat minder gezond (taartjes). Van butler Rosa krijg ik mijn bestelde cocktail. Onze sportieve actie (lopen) van vandaag zetten we door. Bij de bowling is een baan vrij! Met z’n drieën rollen we een bal of wat over de bowlingbaan. Het gaat helaas erg slecht; bijna alle bowlingballen vliegen uiteindelijk naar links en raken een enkele kegel … zou de ligging van het schip ermee te maken hebben of zijn we zulke slechte bowlers 😉 We zullen het nooit weten…

Via de conciërge reserveren we een restaurant voor vanavond: het teppanyaki restaurant. We vieren een klein feestje, omdat we vandaag onze huwelijksdag vieren. Kok Vikram en de Braziliaanse ober Juliana zorgen uitstekend voor ons en nog 4 anderen. Wat hebben we een leuke avond! Vikram speelt met het eten en maakt een kleine show zoals het hoort bij de Teppanyaki met onder andere vliegende eieren!

Wil je zien wat we de afgelopen week beleefd hebben? Bekijk dan onderstaande video:

Lees alle dagen:

MSC Yacht Club cruises op de MSC Seaview zijn verkrijgbaar bij

Cruise Online Sunweb

Miriam

Hi, ik ben Miriam, oprichtster van Cruisereiziger. Meer dan 10 jaar geleden ben ik voor het eerst op een cruiseschip gestapt en sinds die tijd heeft het cruisen mij meer dan 200% te pakken. Ik ben ervan overtuigd dat er voor iedereen een geschikte cruise te vinden is. Ik help je graag daarbij!

Vond je dit een handig artikel?
Je kunt ons gemakkelijk ondersteunen op Patreon, door via deze links producten te kopen: shop de mooiste koffers bij Duifhuizen, Bol.com, Coolblue of zoek een leuk cadeautje uit in onze eigen webwinkel. Kijk zeker ook even op onze contactpagina voor andere ondersteuningsmogelijkheden.

Alvast hartelijk dank voor je steun! Zo kunnen wij deze site met veel passie blijven vormgeven :-)