Cruisereiziger
Te water lating

Rotterdam naar andere kade gebracht op scheepswerf Fincantieri

Woensdag 7 oktober 2020 is de in aanbouw zijnde Rotterdam overgebracht naar een andere kade van de Fincantieri scheepswerf in Marghera (Italië). Nadat vorig week bij de muntceremonie voor het eerst water in het dok gelaten werd, was het een kleine week later volgelopen en kon het schip gesleept worden. Drie sleepboten trokken de Rotterdam naar de kade waar ze verder afgebouwd zal worden. Ze maakt haar zeetesten begin 2021. De oplevering zal eind juli 2021 plaatsvinden.

Nieuwsgierig naar cruisen met de Rotterdam? Kijk eens bij:

ANWB Captain Cruise Corendon - Nieuw! CruiseOnline Cruisereizen Stip Sunweb TUI

 

Foto’s: Holland America Line

Miriam

Hi, ik ben Miriam, oprichtster van Cruisereiziger. Meer dan 10 jaar geleden ben ik voor het eerst op een cruiseschip gestapt en sinds die tijd heeft het cruisen mij meer dan 200% te pakken. Ik ben ervan overtuigd dat er voor iedereen een geschikte cruise te vinden is. Ik help je graag daarbij!

Vond je dit een handig artikel?
Je kunt ons gemakkelijk ondersteunen op Patreon, door via deze links producten te kopen: shop de mooiste koffers bij Duifhuizen, Bol.com, Coolblue of zoek een leuk cadeautje uit in onze eigen webwinkel. Kijk zeker ook even op onze contactpagina voor andere ondersteuningsmogelijkheden.

Alvast hartelijk dank voor je steun! Zo kunnen wij deze site met veel passie blijven vormgeven :-)

4 gedachten over “Rotterdam naar andere kade gebracht op scheepswerf Fincantieri

  • Dan vraag ik mij af, tussen neus en lippen door….
    Waarom wordt dit schip niet gewoon in Nederland gebouwd? In Rotterdam ofzo.
    Heeft Nederland niet de expertise om schepen te bouwen?

  • Hoi Rob,
    Deze kennis voor dit soort grote schepen zit eigenlijk alleen in Duitsland (Meyer), Frankrijk en Italië. Overigens is Europa uniek in deze scheepsbouw. Alleen in Azië zou je dit soort schepen ook nog kunnen laten bouwen. (bv AIDAprima komt uit Japan)

  • Damen Shipyards waarvan ook de voormalige De Schelde te Vlissingen deel uit maakt, is in staat om een groot passagiers- c.q. cruiseschip te bouwen. De nieuwe ms Rotterdam VII in Nederland gebouwd zou zeer goed zijn geweest, maar aangezien dit een “aftreksel” is om het maar eens oneerbiedig te zeggen van de Pinnacle klasse waartoe ook de Koningsdam behoort en die ik bezocht heb en de Nieuw Statendam, en het qua uiterlijk een “eenheidsworst” is gaan lijken, is het eigenlijk logisch dat men het alweer bij de “hofleverancier van de HAL Fincantieri in Italië laat bouwen. Ik ben blij DAT men de naam Rotterdam bij de HAL heeft behouden, men mag zijn “roots” niet verloochenen. Ik hoop alleen dat de doop in Rotterdam door een bekende Rotterdamse zal plaatsvinden en niet in Italië of haar toekomstige “thuishaven” Amsterdam. De ms Rotterdam nummer 7 in Mokum zou geschiedkundig eigenlijk de Maasstad moeten zijn vind ik, alsof je een man schoenen laat dragen met naaldhakken is ook geen gezicht. De Prinsendam uit 1973 en die bij Alaska helaas is vergaan is bij mijn weten de laatste Holland America Line schip die in Nederland is gebouwd. Ik hoop dat de ms Rotterdam VII een voorspoedige en gelukkige cruise toekomst voor de boeg heeft en letterlijk als figuurlijk in goed vaarwater terecht mag komen !

  • Wat een lelijke schoorsteen.., waarom niet zo als bij de voorgangers die 2 smalle pijpjes ?

Reacties zijn gesloten.