Cruisereiziger
Reisverslag

Reportage: Celebrity Apex in Rhodos (dag 6)

Miriam cruiste op uitnodiging mee op de Celebrity Apex van Celebrity Cruises. De 8-daagse cruise vertrok vanuit Piraeus/Athene en gaat naar Dubrovnik, Mykonos, Rhodos en Santorini. In dit vijfde deel van de reportage arriveerde het schip in Rhodos.

Nieuw!

Het komt niet zo vaak voor, dat ik een haven nog niet ken… met Rhodos is dat het geval! De Apex vaart vanmorgen zo rond half 9 de haven in van Rhodos en ik zie direct al de stadsmuren. Nog verder kijkend zie ik kantelen, torens en poorten. Wauw.

Via het zwembad met het prachtige kunstwerk in de vorm van twee handen, loop ik naar de lounge Eden. Na het ontbijt bij het rustige Eden Café (waar de dames direct weten wat ik wil hebben, omdat ik een dag eerder ook kwam ontbijten), bekijk ik het aanmeren vanaf het daarnaast gelegen buitendek. Mijn tafeltje staat heerlijk in de schaduw en ben blij dat ik zo wat schaduw kan meepakken.

Oude tempels

Voor de excursie van vandaag, meld ik mij bij The Club. De grote groepen starten in het theater, maar de kleinere Private Tours in The Club. Met een minibus vertrekken we met 6 man/vrouw naar de andere kant van het eiland, naar Lindos. De Celebrity Apex is namelijk aangekomen in het noorden en Lindos ligt vrijwel in het zuiden, een afstand van zo’n 47 kilometer. Onderweg stoppen we bij een pottenbakkerij die van lokale klei de mooiste producten maakt. Aardig zijn de replica’s van potten die gevonden zijn in Lindos. Zo krijg je toch een beetje het idee van de gebruiksvoorwerpen uit die tijd.

In Lindos parkeert onze minibus buiten het dorp op een grote parkeerplaats. Lopend (met een taxi of shuttlebus kan ook) gaan we naar het eerste plein van het dorp. Vanaf daar zijn er talloze straatjes met souvenirwinkeltjes die uiteindelijk naar het startpunt van de berg met de oude tempels leiden. We bezoeken Lindos vanwege de immense overblijfselen op de berg naast het dorp. Deze stammen uit 550 voor Christus en zijn in loop ter tijden aangevuld of vernietigd. Helaas liggen alle schatten die men ooit gevonden heeft, nu in Kopenhagen in een museum.

Met flesjes water, een paraplu voor de zon en fototoestel in de aanslag, loop ik naar boven in 35 graden. Het gaat nog verbazingwekkend goed! Onze gids vertelt daarna in de schaduw het een en ander over dit complex, waarna we een uur en een kwartier lang te tijd hebben om het zelf te ontdekken (en in de tussentijd ook terug naar de minibus). Bij het naar beneden lopen zijn de tegels enorm glad, ook met sandalen aan. Ik besluit, net als een paar anderen, blootvoets naar beneden te lopen. De tegels zijn wat warm, maar ik ben zonder uitglijden op de plek van mijn bestemming gekomen.

Met de bus gaan we vervolgens terug naar Rhodosstad voor een korte wandeling en een lunch.

Rock on!

Het diner heb ik in Luminae, het restaurant van The Retreat (voor suite gasten). De kledingstijl is deze avond evening chic. Dus een mooie jurk doet het prima. Celebrity Cruises heeft geen gala-avonden waar je in smoking of galajurk hoeft. Op een week cruise zijn er twee avonden waarop je op chic gaat. De traditionele kreeft staat overigens wel op het menu 😉

We moeten enigszins opschieten met onze tafel om op tijd bij de Rockumentary show te zijn in het theater. Werkelijk een super toffe show met alle grote rock nummers. Erg leuk is dat aan het einde de cast een lied ten gehore brengt, waar alle cruisepassagiers voor hebben mogen stemmen in de app van Celebrity op je telefoon!

Lees ook:

Ben je ook nieuwsgierig naar de mooie Celebrity Apex? Bekijk de cruises bij:

Captain Cruise CruiseOnline Cruisereizen Sunweb TUI

Miriam

Hi, ik ben Miriam, oprichtster van Cruisereiziger. Meer dan 10 jaar geleden ben ik voor het eerst op een cruiseschip gestapt en sinds die tijd heeft het cruisen mij meer dan 200% te pakken. Ik ben ervan overtuigd dat er voor iedereen een geschikte cruise te vinden is. Ik help je graag daarbij!

Vond je dit een handig artikel?
Je kunt ons gemakkelijk ondersteunen op Patreon, door via deze links producten te kopen: shop de mooiste koffers bij Duifhuizen, Bol.com, Coolblue of zoek een leuk cadeautje uit in onze eigen webwinkel. Kijk zeker ook even op onze contactpagina voor andere ondersteuningsmogelijkheden.

Alvast hartelijk dank voor je steun! Zo kunnen wij deze site met veel passie blijven vormgeven :-)

2 gedachten over “Reportage: Celebrity Apex in Rhodos (dag 6)

• Een vlot lezende serie artikels met prachtige foto’s die écht een indruk van de reis geven. De “goed-om-weten” informatie (zoals o.a. de kledijtips in dit laatste artikel) is handig ingebouwd in de tekst – nooit saaie, droge tekst.
    Graag gelezen. Aanzettend tot het overwegen van een reis met een schip dat ik wél wat groot vind naar mijn cruisegewoonten. Nog even overwegen of ik aan boord zou komen met een (nagenoeg) volle bezetting.
    Een kijk in nog een aantal andere types hutten aan boord zou het geheel nog wat vollediger hebben gemaakt.
    Erg interessant, alles bijeen !

• Werner, bedankt voor je mooie reactie! Deze week komen nog wat artikelen live, o.a. inderdaad een kijkje in enkele hutten en een overzicht van restaurants aan boord.