Cruisereiziger
MilieuReclame campagne

MSC Cruises zet in op duurzaamheids campagne

MSC Cruises lanceert een nieuwe wereldwijde duurzaamheids merkcampagne met de titel “Ontdek de toekomst van cruisen”, die gasten laat zien hoe de rederij duurzaamheid invult op haar schepen. De campagne wordt uitgerold in meer dan 30 landen en zal te zien zijn op tv, gedrukte media, digitale en sociale media.

“Cruisen is nu al een van de beste vakantiemogelijkheden die de consument vandaag de dag te bieden heeft, maar veel van onze gasten realiseren zich niet dat het ook belangrijke duurzaamheidsaspecten heeft”, zegt Pierfrancesco Vago, uitvoerend voorzitter van de Cruise Division van MSC Group.

“We hebben al lang de focus op duurzame en milieuverantwoorde bedrijfsvoering en op het beschermen van gasten, werknemers en de gemeenschappen waarin we actief zijn. Tegenwoordig erkennen merken zoals MSC Cruises meer dan ooit het vitale belang van het milieu en een gezonde en levensvatbare planeet en daarom denken we dat het belangrijk voor ons is om een leidende rol op ons te nemen en onze duurzaamheidstoezeggingen tot een belangrijk onderdeel te maken van onze dialoog met consumenten en de samenleving als geheel. Duurzaamheid bij MSC Cruises staat centraal in het DNA van het merk en de manier waarop we als bedrijf opereren.”

Tv spot

De nieuwe campagne draait om de toekomst van cruisen en toont de milieuprestaties van de vloot. De tv-spot werd gefilmd aan boord van MSC Cruises’ eerste LNG-aangedreven en meest milieuvriendelijke schip tot nu toe, de MSC World Europa, en demonstreerde zowel de milieuoplossingen van het schip als de bredere inzet en de vooruitgang van het bedrijf op het gebied van duurzaamheid en vooruitgang in de vloot van 21 schepen van het merk.

 

“We investeren al vele jaren zwaar in oplossingen en technologieën die onze ecologische voetafdruk voortdurend en geleidelijk verkleinen. Van 2017 tot 2023 hebben we meer dan acht miljard euro geïnvesteerd in een modernere en efficiëntere vloot met tien nieuwe schepen die stuk voor stuk milieuvriendelijker zijn geworden dan de vorige. De nieuwe merkcampagne voor MSC Cruises is een essentieel hulpmiddel om aan consumenten en andere belanghebbenden uit te leggen hoe onze inzet voor duurzaamheid wordt verwoord op onze schepen en in ons hele bedrijf, en laat zien hoe centraal dit staat in alles wat we doen,” voegt Vago toe.

Zero impact in 2050

De inspanningen van de Cruise Divisie tot nu toe hebben geleid tot een vermindering van de koolstofintensiteit met 35 procent sinds 2008, met goede kansen om de industriebrede IMO-doelstelling van een intensiteitsvermindering van 40 procent tegen 2030 te halen. De Cruise Divisie van MSC Group zet zich in om haar langetermijndoelstelling van zero-impact cruises tegen 2050.

“We hebben emissies zoals SOx en NOx al vrijwel geëlimineerd uit onze activiteiten en nu richten we ons op het verminderen van de koolstofemissies met LNG. Het is de brandstof met de laagste CO2-uitstoot die beschikbaar is op de schaal die we nodig hebben. We hebben er al één schip in gebruik en er zijn er nog twee in aanbouw, waarbij het derde gepland is om nieuwe technologie te integreren om methaanslip te minimaliseren en zo de totale uitstoot van broeikasgassen bij het gebruik van LNG verder te verminderen”, aldus Linden Coppell, vice-president duurzaamheid en ESG van het bedrijf. .

“Dit is de eerste stap in onze reis die de overgang naar LNG op de korte termijn, koolstofarme brandstoffen op de middellange termijn en koolstofvrije brandstoffen, waaronder synthetisch en bio-LNG en synthetisch en bio-methanol, op de langere termijn inhoudt. -termijn. Aangezien de koolstofarme brandstoffen nog niet in zinvolle hoeveelheden beschikbaar zijn, helpen we hun ontwikkeling en schaalvergroting te versnellen door te investeren in steeds geavanceerdere schepen en aanverwante milieutechnologieën.

“Met elk nieuw cruiseschip dat wordt gebouwd, introduceert en test MSC Cruises nieuwe technische oplossingen die deze brandstoffen kunnen gebruiken, waardoor de brandstofleveranciers en regeringen die verantwoordelijk zijn voor de voorziening de nodige aanmoediging krijgen door hen te laten zien dat we klaar zijn en honger hebben naar lage en netto-nul koolstofbrandstoffen, “voegde Coppell eraan toe.

Boek jij ook een duurzame cruise bij MSC?

Cruise Online Sunweb

Vertrekjaar >
2023
2024
2025
2026
Bestemming >
Afrika
Alaska
Azië
Canarische Eilanden
Caribisch gebied
Groot-Brittannië
Middellandse Zee
Midden-Oosten
Noord-Amerika
Noord-Europa
Oceanië
Oost-Middellandse Zee
Oostzee
West-Europa
West-Middellandse Zee
Zuid-Amerika
Zuid-Pool
Schepen ()
MSC Armonia ()
MSC Bellissima ()
MSC Divina ()
MSC Euribia ()
MSC Grandiosa ()
MSC Lirica ()
MSC Magnifica ()
MSC Meraviglia ()
MSC Musica ()
MSC Opera ()
MSC Orchestra ()
MSC Poesia ()
MSC Preziosa ()
MSC Seascape ()
MSC Seashore ()
MSC Seaside ()
MSC Seaview ()
MSC Sinfonia ()
MSC Splendida ()
MSC Virtuosa ()
MSC World America ()
MSC World Europa ()

Cruise Caribbean met Aruba en Curaçao

Grand Voyage van Italië naar Rio de Janeiro

Miriam

Hi, ik ben Miriam, oprichtster van Cruisereiziger. Meer dan 10 jaar geleden ben ik voor het eerst op een cruiseschip gestapt en sinds die tijd heeft het cruisen mij meer dan 200% te pakken. Ik ben ervan overtuigd dat er voor iedereen een geschikte cruise te vinden is. Ik help je graag daarbij!

Vond je dit een handig artikel?
Je kunt ons gemakkelijk ondersteunen op Patreon, door via deze links producten te kopen: shop de mooiste koffers bij Duifhuizen, Bol.com, Coolblue of zoek een leuk cadeautje uit in onze eigen webwinkel. Kijk zeker ook even op onze contactpagina voor andere ondersteuningsmogelijkheden.

Alvast hartelijk dank voor je steun! Zo kunnen wij deze site met veel passie blijven vormgeven :-)