Holland America Line brengt winkelaanbod naar een hoger niveau

Voor het nieuwe concept is Holland America Line diverse samenwerkingsverbanden aangegaan. Fujifilm is verantwoordelijk voor het fotogedeelte aan boord waar gasten foto’s kunnen printen vanaf hun mobiele telefoons of geheugenkaartjes via speciale fotomachines. Ook kunnen passagiers beelden van hun cruise op producten zoals fotoboeken, bekers, t-shirts en magneetjes laten afbeelden. Deze aandenkens worden extern geproduceerd en vervolgens verscheept naar het huisadres.
Nieuw is ook het grotere aanbod in logo-artikelen met o.a. merkkleding en items van partners als BBC Earth, Lincoln Center Stage, B.B. King’s Blues Club en America’s Test Kitchen. In samenwerking met het luxe merk Sofia Fiori kunnen er ook sieraden en horloges worden gekocht. Tot slot worden er lokale ambachtelijke producten aangeboden uit de havens die worden aangedaan.
De upgrade is inmiddels doorgevoerd op de Veendam. Later dit jaar volgen Maasdam, Nieuw Amsterdam, Oosterdam, Prinsendam, Rotterdam, Westerdam en Zaandam.

