Aanpassingen voor MSC Lirica voor Chinese markt

MSC Lirica
MSC Lirica

MSC Cruises en CAISSA Touristic Group hebben maandag meer details bekendgemaakt over de aanpassingen die zullen worden doorgevoerd op de MSC Lirica ter voorbereiding op de start van haar cruiseseizoen in Azie volgend jaar mei. Het schip, dat voor twee jaar wordt gestationeerd in Shanghai, zal tijdens haar twee maanden durende droogdokperiode in Palermo volledig worden gerestyled en ingericht op de Chinese markt. Zowel de eetgelegenheden, entertainment als service worden op de wensen van de Chinsese reizigers afgestemd.

Voor het culinaire gedeelte wordt beroep gedaan op de kennis en kunde van de Chinese topchef Jereme Leung. Niet alleen heeft hij een eigen Aziatische fusion restaurant genaamd Jia Yao aan boord, maar hij zal de chefs van de MSC Lirica ook trainingen geven over zijn traditionele kooktechnieken en het overige personeel wegwijs maken in de culinaire en culturele etiquettes. Tevens verzorgt hij de menu’s voor het Kaito sushi restaurant, het Chinese en internationale buffet, het restaurant La Bussola en de Chinese theebar. In het Ippocampo restaurant kunnen groepen en families terecht voor prive-diners.

Voor de Chinese gasten wordt een dagelijks gevarieerd entertainmentprogramma aangeboden. Overdag bestaat dat o.a. uit handarbeid, lezingen over Europese geschiedenis en cultuur, taallessen, yoga, tai-chi en fitness-sessies. Kinderen vermaken zich in de vijf kinderclubs voor verschillende leeftijden. ’s Avonds treden in de diverse lounges en bars artiesten op met Amerikaanse, Europese en Chinese nummers. In het theater zijn er elke avond 3 voorstellingen met tal van artiesten, zangers en dansers. Verder worden er thema-avonden en interactieve activiteiten zoals Dancing with the Stars en Karoake Superstar georganiseerd.

Nieuw op de MSC Lirica is dat gasten worden gekoppeld aan een Cruise Ambassador die als gastheer, regelaar, gids en contactpersoon fungeert. Ze verlenen de gehele dag door assistentie zowel in het Mandarijns als in het Engels. Andere nieuwigheden zijn de aangepaste casino met populaire Chinese spellen en de winkels met Europese merken zoals Gucci, Tag Heuer en Longines.

Marco

Als 'first-timer' op de Voyager of the Seas in 2007 was Marco meteen verkocht. Sindsdien is hij verzot op cruisen. Dat betekent na tientallen cruises nog steeds kippenvel bij het inschepen. Veel zeeën bevaren, maar niets mooiers dan cruisen op de Nieuwe Waterweg langs geboortestad Maassluis. Ondersteun ons werk in deze tijden! Dat kan door bijvoorbeeld een cruisegadget in onze webwinkel te kopen. Zo heb je toch nog een beetje dat cruisegevoel thuis.