Hart van nieuw cruiseschip AIDAnova voltooid

Donderdag is een module van het toekomstige cruiseschp AIDAnova tewatergelaten op de Neptun scheepswerf in Rostock, dat onderdeel uitmaakt van de Meyer Group. Het is de eerste van twee drijvende delen, de zogenaamde Floating Engine Room Units (FERU), die in contact komt met het water van de Warnow-rivier. De complexe module is 120 meter en 42 meter breed. Het is daarnaast 3 dekken hoog en draagt de vier dual-fuel motoren van Caterpillar en vandaar ook het hart van de AIDAnova.

De verscheping van de eerste AIDAnova module van Rostock naar de scheepswerf van Meyer Werft in Papenburg staat gepland van 25 tot 28 september 2017, afhankelijk van de weersomstandigheden. AIDAnova is het eerste cruiseschip ter wereld dat vanaf de herfst van 2018 volledig, zowel in havens als op zee, kan opereren op LNG, vloeibaar aardgas en brandstofcellen waardoor broeikasgassen aanzienlijk verminderd worden.

Marco

Als 'first-timer' op de Voyager of the Seas in 2007 was Marco meteen verkocht. Sindsdien is hij verzot op cruisen. Dat betekent na tientallen cruises nog steeds kippenvel bij het inschepen. Veel zeeën bevaren, maar niets mooiers dan cruisen op de Nieuwe Waterweg langs geboortestad Maassluis. Ondersteun ons werk in deze tijden! Dat kan door bijvoorbeeld een cruisegadget in onze webwinkel te kopen. Zo heb je toch nog een beetje dat cruisegevoel thuis.

close

Mis niets meer!

Ontvang minimaal één keer per week al het nieuws & aanbiedingen per mail.
Als cadeautje ontvang je downloadbare kalenders van Amsterdam, Rotterdam en IJmuiden.