Groot achtersteven AIDAnova uitgedokt bij Meyer Werft

De bouw van ’s werelds eerste LNG cruiseschip vordert in hoog tempo. Maandagmiddag verliet de grote achtersteven-sectie van de AIDAnova van AIDA Cruises het dok op de Meyer Werft in Papenburg. Het is de eerste van twee gigantische scheepsmodules, 120 meter lang, 42 meter breed en 19 dekken hoog. De sectie is gesleept naar de inrichtingskade van de werf. Hierdoor is er in het dok plaats voor de tweede machinekamermodule van de AIDAnova, die ook 120 meter lang en 42 meter breed is. Deze is afkomstig vanaf de Neptun-scheepswerf in Rostock. Naast de drie LNG-tanks bevat deze ook de modernste wasserette-technologie. Deze tweede module zal tot februari 2018 worden opgebouwd tot dek 20 in het overdekte bouwdok.

In minder dan een jaar tijd, op 2 december 2018, zal de AIDAnova (2.600 hutten) haar inaugurele seizoen starten vanuit Hamburg en koers zetten naar de Canarische Eilanden. De oplevering van haar zusterschip (180.000 brutoton) staat gepland voor het voorjaar van 2021. De schepen kunnen dankzij de vier dual-fuelmotoren zowel in de haven als op zee opereren met de momenteel meest milieuvriendelijke en emissiearme fossiele brandstof.

Boek een cruise op de AIDAnova bij:

Marco

Als 'first-timer' op de Voyager of the Seas in 2007 werd Marco besmet met het cruisevirus. Dat betekent na tientallen cruises nog steeds kippenvel bij het inschepen. Veel zeeën bevaren, maar niets mooiers dan cruisen op de Nieuwe Waterweg langs geboortestad Maassluis.

close

Mis niets meer!


Ontvang minimaal één keer per week al het nieuws & aanbiedingen per mail.