Cruiseterminal

Nick Hoogeweij aangesteld als General Manager bij Cruise Port Rotterdam

Cruise Port Rotterdam heeft de benoeming aangekondigd van Nick Hoogeweij tot General Manager per 1 januari 2025. Hoogeweij zal samen met Arjan Van Der Linde, Terminal Manager & Manager Shore Power, en Mai Elmar, Excecutive Director, verantwoordelijk zijn voor de bedrijfsoperaties van Cruise Port Rotterdam.

Hoogeweij beschikt over uitgebreide ervaring in de gastvrijheids- en marketingsector. Hij werkt al meer dan 9 jaar voor de Rotterdamse cruiseterminal als Executive Manager. Naast zijn rol bij Cruise Port Rotterdam is Hoogeweij voorzitter van de Marketing Committee van Cruise Europe en actief lid van het Hospitality Platform Rotterdam.

Marco

Als 'first-timer' op de Voyager of the Seas in 2007 was Marco meteen verkocht. Sindsdien is hij verzot op cruisen. Dat betekent na tientallen cruises nog steeds kippenvel bij het inschepen. Veel zeeën bevaren, maar niets mooiers dan cruisen op de Nieuwe Waterweg langs geboortestad Maassluis.

Vond je dit een handig artikel?

Op de site staan regelmatig samenwerking – en affiliate links (o.a. buttons naar reisbureaus). Dit betekent dat wij een kleine vergoeding krijgen op het moment dat je via deze link iets boekt. De prijs van de geboekte cruise blijft voor jou altijd hetzelfde en je betaalt niets extra. Je kunt het zien als een manier om deze site te ondersteunen als je er iets aan hebt gehad.

Je kunt ons ook helpen door via deze links producten te kopen: Bol.com, Coolblue of neem je Petje Af voor Cruisereiziger!

Alvast hartelijk dank voor je steun! Zo kunnen wij deze site met veel passie blijven vormgeven :-)

2 thoughts on “Nick Hoogeweij aangesteld als General Manager bij Cruise Port Rotterdam

  • *** Betere benutting Cruiseterminal…
    De Cruiseterminal Rotterdam is een relatief grote hal waar aankomende en vertrekkende passagiers en scheepsbezoek gasten zoals ondergetekende menigmaal gebruik van hebben gemaakt. Toch biedt deze hal met zijn historische achtergrond kansen om in tussenliggende perioden waarin geen schip afgemeerd ligt, beter te benutten voor andere ook deels niet maritieme evenementen zoals ze dat ook doen bij de PTA terminal in Amsterdam. Misschien moet Rotterdam deze ruimte beter promoten zodat de waarde verhoogd kan worden. Een voorbeeld zou kunnen zijn om er een jaarlijkse Kerstmarkt of woon- of boekenbeurs of verzamelaars beurs te organiseren, of beurs gerelateerde evenementen waaronder dus ook een Cruise beurs denk aan Captain Cruise die dat meestal elders in het land doen, en congressen, feesten plaats kunnen vinden.
    Tegenover de terminal is ook het nieuwe Bruno hotel gelegen in het voormalig theepakhuis Pakuismeesteren, éen van de weinige historische gebouwen op de Kop van Zuid, net zoals het overbekende Hotel New York waar mensen kunnen overnachten na een evenement.
    De terminal heeft meer potentie en zie met de ontwikkelingen in de Kop van Zuid de Cruiseterminal Rotterdam als een mooi gebouw om meer te doen dan alleen maar cruisepassagiers te ontvangen of uit te zwaaien, bijvoorbeeld ook tijden de Wereldhaven dagen.
    Een minpunt valt mij tijdens een recent scheepsbezoek aan de AMBIENCE op zaterdag 21 december 2024 op, is dat de “slurf” van de terminal naar een schip achteraf nogal smal is vooral als er mensen zijn die het schip willen verlaten en tegemoetkomende passanten elkaar passeren, het had wat breder mogen zijn…

    Toekomst…
    MSC heeft Amsterdam de rug toegekeerd bezocht ik op 2 april 2024 de MSC EURIBIA in Rotterdam en verkiest nu bijna terecht voor Rotterdam en daar denken vele andere rederijen net zo over nu Amsterdam het toerisme zowel cruise als niet cruise gerelateerde schijnbaar liever kwijt dan rijk is vanwege de overlast. Dit biedt Rotterdam de kans om de stad en de nabije omgeving extra te promoten, bijvoorbeeld excursies aanbieden aan steden als Dordrecht of zelfs Breda die per touringcar goed bereikbaar zijn en weer eens wat anders is dan de bollenvelden. Met het toenemende aantal cruise schepen moet men wel nadenken aan vergroting van de capaciteit om cruise schepen te kunnen ontvangen ook op ander locaties in de Maasstad. Zorg dan wel voor dat passagiers de stad goed en milieuvriendelijk met elektrische bussen of tram kunnen bereiken zonder onnodig tijdverlies. Een cruise schip laten afmeren in Hoek van Holland, dat deel is van de gemeente Rotterdam, is net een brug te ver, maar een aanlegsteiger in de Waalhaven zou nog net kunnen.
    Waarom Hoek van Holland mijns inziens net te ver is, bleek wel uit een gesprek met een gids aan boord van de AMBIENCE die vertelde dat aanleggen in IJmuiden geen prettige optie was om Amsterdam vanwege de afstand nog te bezoeken sprak hij uit ervaring en dat is nou net de plaats waar Amsterdam menig cruise schip laat afmeren omdat ze in de binnenstad niet meer echt welkom zijn en zelfs de Coenhaven buiten de stad een optie kan worden. Zorg ook dat de walstroom installatie voor cruiseschepen snel gerealiseerd wordt en men ook strengere eisen gaat stellen aan emissie van de cruiseschepen zelf die Rotterdam bezoeken als men het milieu tenminste lief is.

    Rotterdam heeft door een mix van oud en nieuw toeristen meer te beiden dan men denkt, alleen zou men zich elders in de wereld daar meer van bewust moeten zijn en daar kan het nieuwe management in 2025 extra werk van maken…!

  • Nick,

    van harte gefeliciteerd met je benoeming.
    Ik wens je veel succes toe in de nieuwe uitdaging, maar dat zal wel goed komen.
    Bé Vijge
    Hoofdredacteur HALLO van vereniging De Lijn

Reacties zijn gesloten.