MSC Cruises en STX France bevestigen bestelling voor LNG-aangedreven World Class cruiseschepen

Bij de MSC Meraviglia vlaggenceremonie, waar de overdracht plaatsvond van het nieuwste generatie cruiseschip van STX France aan MSC Cruises, hebben de twee bedrijven een nieuw memorandum van overeenstemming ondertekend betreffende twee 200.000 GRT, LNG-aangedreven mega cruiseschepen, met opties voor twee extra schepen. De vier schepen worden de World Class schepen van MSC Cruises. De ondertekening vond plaats in aanwezigheid van de heer Emmanuel Macron, president van de Franse Republiek, en Bruno Le Maire, minister van Economie.

Tijdens de ondertekening heeft MSC Cruises en STX France woensdag ook een aantal belangrijke kenmerken van de World Class onthuld. Zo zullen de schepen uitgerust worden met een geheel nieuwe generatie LNG-aangedreven motoren, evenals een nieuw generatie afvalwaterbehandelingssysteem.

MSC Cruises ‘World Class” cruiseschepen zullen een capaciteit van 2.760 hutten hebben en een maximale bezetting van 6.850 gasten, de hoogste passagierscapaciteit in de wereldwijde cruisevloot. De schepen, die in 2022 en 2024 worden geleverd – met opties voor 2025 en 2026 – hebben een lengte van 330 meter en 47 meter breed.

Tijdens de MSC Meraviglia vlaggenceremonie zei Pierfrancesco Vago, de Executive Chairman van MSC Cruises,: “We lanceren vandaag de MSC Meraviglia, een nieuw schip dat het begin van de volgende fase van onze groei markeert en we blij om nog een ander project te bevestigen, welke onderdeel is van ons tienjarig investeringsplan: de World Class. Deze nieuwe vaartuigen zullen ons partnerschap met STX France verder uitbreiden tot 2026, met maximaal zeven innovatieve schepen die in deze periode worden gebouwd”.

De heer Laurent Castaing van STX France verklaarde: “MSC Cruises heeft opnieuw gekozen voor STX France om hun groei en expansie te ondersteunen, vanwege ons vermogen om de modernste en technologisch geavanceerde cruiseschepen van de wereld te ontwikkelen en te bouwen . Door de nieuwe World Class toe te voegen aan de vier andere schepenklassen die we de afgelopen 15 jaar hebben geleverd, is ​​het aantal schepen in hun vloot die door STX France in Saint-Nazaire is gebouwd uitgegroeid tot 20. Ons uitzonderlijke industriële partnerschap biedt voordelen voor de hele regio”.

De ‘futuristische’ Y-vormstructuur van de wereldklasse zorgt voor een panoramisch uitzicht op zee en de G-boog van de schepen (verticaal gepositioneerd in een hoek van 90 graden) is ontworpen om de stabiliteit, hydro-dynamiek en het comfort van de gasten te verbeteren. Andere innovaties zijn onder meer gezinsvriendelijke zones, een panoramische achterkant en een glazen zwembad lounge.

Marco

Als 'first-timer' op de Voyager of the Seas in 2007 werd Marco besmet met het cruisevirus. Dat betekent na tientallen cruises nog steeds kippenvel bij het inschepen. Veel zeeën bevaren, maar niets mooiers dan cruisen op de Nieuwe Waterweg langs geboortestad Maassluis.

close

Mis niets meer!


Ontvang minimaal één keer per week al het nieuws & aanbiedingen per mail.