Costa Cruises viert tewaterlating Costa Firenze

Costa Cruises en Fincantieri vierden woensdag de officiële tewaterlating van de Costa Firenze, het tweede schip van de Italiaanse cruisemaatschappij die speciaal is ontwerpen en gebouwd voor de Chinese markt. De ceremonie vond plaats op de scheepswerf van Fincantieri in het Italiaanse Marghera, waar het schip wordt gebouwd. Oplevering staat gepland op 30 september 2020 als ook het interieur is voltooid.

De Costa Firenze is het zusterschip van de Costa Venezia, die in maart van dit jaar werd gelanceerd in Triest. Met een brutotonnage van 135.500, 323 meter lang en een capaciteit van 5.200 gasten zijn de Costa Firenze en Costa Venezia de grootste schepen die door Costa worden geïntroduceerd op de Chinese markt, waar Costa al sinds 2006 actief is. De nieuwe schepen maken onderdeel uit van een uitbreidingsplan van de Costa Group van maar liefst 7 schepen tot 2023 voor 6 miljard euro.

Tijdens de ceremonie kwam de Costa Firenze, geinspireerd op de stad Florence, voor de eerste keer in aanraking met water. Het bassin, waar de afgelopen maanden de bouw plaatsvond, werd daarvoor volgelopen, nadat een lint werd doorgeknipt en een fles champagne werd kapotgeslagen door de doopmoeder van de ceremonie Franca Pierobon, een medewerker van de scheepswerf Marghera.

Na haar oplevering zal de Costa Firenze naar Singapore varen om daar vanaf 20 oktober 2020 cruises te gaan varen voor Chinese klanten.

Marco

Als 'first-timer' op de Voyager of the Seas in 2007 werd Marco besmet met het cruisevirus. Dat betekent na tientallen cruises nog steeds kippenvel bij het inschepen. Veel zeeën bevaren, maar niets mooiers dan cruisen op de Nieuwe Waterweg langs geboortestad Maassluis.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

close

Mis niets meer!


Ontvang minimaal één keer per week al het nieuws & aanbiedingen per mail.