Bouw nieuwe cruiseschip P&O Cruises Arvia in volle gang

Op de scheepswerf van Meyer Werft in het Duitse Warnemunde is de bouw van het tweede schip van P&O Cruises in de Excel klasse, de Arvia, in volle gang. Het tweede LNG-schip van de Britse cruisemaatschappij komt volgens planning in december  2022 in de vaart.

Het eerste onderdeel van het schip, de drijvende machinekamereenheid (FERU), is verplaatst naar de loods op de Meyer Werft-werf waar de Arvia wordt gebouwd. De FERU is gemaakt door de Neptun Werft (zusteronderneming van Meyer Werft). Het is 140 meter lang, 42 meter breed en weegt ongeveer 12.000 ton. Nu de FERU in de hal staat gaat de bouw een nieuwe fase in. De geprefabriceerde blokken zullen op het machinekamergedeelte worden gemonteerd.

Net als zusterschip Iona zal ook de Arvia een glazen Sky Dome hebben aan boord. Daarnaast zal het net als andere LNG bouwgelijke schepen van Meyer Werft een atrium hebben in het midden van het schip. Het schip (180.000 ton) wordt 344 meter lang en 42 meter breed. Ze kan maximaal 5.200 passagiers herbergen.

Marco

Als 'first-timer' op de Voyager of the Seas in 2007 was Marco meteen verkocht. Sindsdien is hij verzot op cruisen. Dat betekent na tientallen cruises nog steeds kippenvel bij het inschepen. Veel zeeën bevaren, maar niets mooiers dan cruisen op de Nieuwe Waterweg langs geboortestad Maassluis.

Vond je dit een handig artikel? Je kunt ons gemakkelijk ondersteunen! Zo kunnen wij deze site met veel passie blijven vormgeven :-)

Je kunt ons ondersteunen door via deze links producten te kopen: Bol.com of Coolblue of in onze eigen webwinkel. Alvast hartelijk dank voor je steun!