Cruisereiziger
Biobrandstof

Royal Caribbean Group voltooit tests voor biobrandstoffen

Deze week heeft Royal Caribbean Group een belangrijke basis gelegd voor de ambities van de sector op het gebied van alternatieve brandstoffen door ruim twaalf opeenvolgende weken biobrandstoftests in Europa uit te voeren. Het streven van het bedrijf naar het vinden van koolstofarme energieoplossingen wordt gedreven door de inzet van SEA the Future om de planeet in stand te houden, gemeenschappen te stimuleren en innovatie te versnellen. Door nu methoden te introduceren die de uitstoot verminderen, bevordert Royal Caribbean Group uiteindelijk het koolstofvrij maken van haar activiteiten.

“Dit is een cruciaal moment voor het alternatieve brandstoftraject van Royal Caribbean Group”, aldus Jason Liberty, president en CEO van Royal Caribbean Group. “Na onze succesvolle proef met biobrandstoffen deze zomer zijn we een stap dichter bij het tot leven brengen van onze visie op cruisen zonder nullasten. Terwijl we ernaar streven de levendige oceanen die we bevaren te beschermen en promoten, zijn we vastbesloten om de innovatie te versnellen en de manier te verbeteren waarop we op verantwoorde wijze vakantie-ervaringen bieden.”

Dinsdag is de Symphony of the Seas van Royal Caribbean International in Barcelona het eerste schip in de maritieme industrie geworden dat met succes een biobrandstofmengsel heeft getest en gebruikt om in een deel van de brandstofbehoefte te voorzien. Het bedrijf bevestigde dat de technische systemen aan boord voldeden aan de operationele normen, zonder kwaliteits- of veiligheidsproblemen, wat aantoont dat het biobrandstofmengsel een betrouwbare “drop-in” levering van energie met lagere emissies is die schepen kunnen gebruiken om door Europa en daarbuiten te varen. De tests in heel Europa leverden ook waardevolle gegevens op om de beschikbaarheid en schaalbaarheid van biobrandstoffen in de regio te begrijpen.

“Het succes van Royal Caribbean is een duidelijk voorbeeld van hoe toewijding aan innovatie de ontwikkeling mogelijk maakt van oplossingen om de maritieme sector koolstofvrij te maken. In dit geval betreft het de cruisesector en richt het zich op biobrandstoffen, een gebied waarin de haven van Barcelona al bezig is een energieknooppunt te worden, dat koolstofvrije brandstoffen produceert en levert, zoals groene waterstof en ammoniak, en van andere bijna nul brandstoffen. – alternatieve koolstofbrandstoffen, zoals methanol, biobrandstoffen of synthetische brandstoffen. Innovatie en samenwerking tussen havens en rederijen zijn van cruciaal belang om het koolstofarm maken van het zeevervoer te versnellen”, aldus de voorzitter van de haven van Barcelona, ​​Lluís Salvadó.

Het bedrijf begon vorig jaar met het testen van biobrandstoffen en breidde de route deze zomer in Europa uit naar twee extra schepen: de Symphony of the Seas van Royal Caribbean International en de Celebrity Apex van Celebrity Cruises. De geteste duurzame biobrandstofmengsels zijn geproduceerd door hernieuwbare grondstoffen zoals afgewerkte oliën en vetten te zuiveren en deze te combineren met stookolie om een ​​alternatieve brandstof te creëren die schoner en duurzamer is. De geteste biobrandstofmengsels zijn geaccrediteerd door International Sustainability and Carbon Certification (ISCC), een wereldwijd erkende organisatie die de duurzaamheid van biobrandstoffen garandeert en de vermindering van de daarmee samenhangende emissies verifieert.

Terwijl Symphony of the Seas vertrok vanuit de haven van Barcelona en Celebrity Apex vanuit de haven van Rotterdam, voerden beide schepen meerdere afvaarten uit met behulp van biobrandstof en leverden ze kritische gegevens aan over de mogelijkheden van de brandstof. Deze resultaten zullen helpen bij het versnellen van de plannen van Royal Caribbean Group om dit najaar het gebruik van verschillende soorten biobrandstoffen te blijven testen op aankomende Europese afvaarten. Het bedrijf onderzoekt strategische partnerschappen met leveranciers en havens om de beschikbaarheid van biobrandstoffen en infrastructuur te garanderen om de maritieme energietransitie te bevorderen.

Marco

Als 'first-timer' op de Voyager of the Seas in 2007 was Marco meteen verkocht. Sindsdien is hij verzot op cruisen. Dat betekent na tientallen cruises nog steeds kippenvel bij het inschepen. Veel zeeën bevaren, maar niets mooiers dan cruisen op de Nieuwe Waterweg langs geboortestad Maassluis.

Vond je dit een handig artikel? Je kunt ons gemakkelijk ondersteunen! Zo kunnen wij deze site met veel passie blijven vormgeven :-)

Je kunt ons ondersteunen op Patreon, of via deze links producten te kopen: Bol.com of Coolblue of in onze eigen webwinkel.

Alvast hartelijk dank voor je steun!