Miljoeneninvestering MSC Lirica klasse schepen gereed in 2015

MSC Lirica
MSC Lirica

MSC Cruises lanceert vandaag een tweejarig “Renaissance Programma” voor alle MSC Lirica klasse schepen waarbij vier MSC schepen volledig gerestyled -en met bijna 200 nieuwe hutten per schip- uitgebreid worden. Het bijna €200 miljoen kostende project is naar verwachting in 2015 volledig voltooid. De uitbreiding wordt gefinancierd door het Italiaanse Fincantieri, een van ’s werelds meest toonaangevende scheepbouw bedrijven in samenwerking met SACE, een Italiaans kredietbureau en verzekeringsbedrijf. De restyling van de MSC Armonia, MSC Lirica, MSC Sinfonia en MSC Opera geeft een boost aan het entertainment aan boord, biedt technologische vooruitgang en betekent een uitbreiding van bijna 200 nieuwe hutten per schip. De schepen krijgen een compleet nieuw onboard waterpark, de boetiekjes worden ruimer opgezet, krijgen een geheel nieuw interieur en aan de parfumerie worden toonaangevende merken als Dior, Lancôme en Dolce & Gabbana toegevoegd.

Tijdens een persconferentie in Rome gaf Gianni Onorato, Chief Executive Officer van MSC Cruises commentaar op de vernieuwingen van de MSC Lirica schepen: “Als onze vier Lirica klasse schepen na een totaal van 38 weken terugkeren op zee, zijn het compleet nieuwe schepen met extra voorzieningen en comfort voor onze reizigers. Het uitgebreide “Renaissance Programma” vertegenwoordigt een enorme investering en bevestigd de toewijding van ons bedrijf aan hoge normen, duurzame technologie en productinnovatie. De schepen van MSC Cruises zijn kunstwerken op zich en de renovatie zal de vloot –die reeds bekend staat om zijn ongeëvenaarde stijl en elegantie- nog beter kunnen laten concurreren”.

Schema en cijfers
● MSC Armonia (2004): 31 augustus tot 17 november 2014
● MSC Sinfonia (2005): 12 januari tot 16 maart 2015
● MSC Opera (2004): 2 mei tot 4 juli 2015
● MSC Lirica (2003): 31 augustus tot 9 november 2015

De vier Lirica klasse schepen zijn gebouwd tussen 2003 en 2005 in de STX werf in Saint-Nazaire, Frankrijk. Op dit moment zijn de schepen 251 meter lang, wegen ze 60.000 ton en kunnen ze 2.069 passagiers vervoeren. Na de uitbreiding zijn de schepen 275 meter lang, wegen ze 65.000 ton en kunnen er 2.680 cruisereizigers per schip aan boord. Dit betekent 193 extra hutten, plus 59 hutten voor de crew.

Marco

Als 'first-timer' op de Voyager of the Seas in 2007 werd Marco besmet met het cruisevirus. Dat betekent na tientallen cruises nog steeds kippenvel bij het inschepen. Veel zeeën bevaren, maar niets mooiers dan cruisen op de Nieuwe Waterweg langs geboortestad Maassluis.

close

Mis niets meer!

Ontvang minimaal één keer per week al het nieuws & aanbiedingen per mail.

Als dank ontvang je een cadeau! 

Je krijgt de digitale cruisekalenders 2019  van Amsterdam, IJmuiden en Rotterdam.​