Holland America Line gaat samenwerking aan met BBC Earth
Holland America Line kondigde donderdag tijdens een persconferentie in New York, naast een 300 miljoen dollar kostend verbeterprogramma waaronder een upgrade van de Suites op de Signature-, Vista- en R-klasse schepen ook samenwerkingsverbanden aan met BBC Earth, AFAR Media en het software platform Utrip. Hierdoor kunnen passagiers exclusieve programmering (BBC Earth), hoogwaardige bestemmingsinformatie (AFAR Media) en cruisevakanties op maat (Utrip) worden aangeboden.
BBC Earth
De samenwerking met BBC Earth brengt unieke voorlichting en entertainment aan boord. Door de innovatieve en adembenemende programmering worden gasten ondergedompeld in de wonderen der natuur door middel van filmbeelden, live multi-media shows, verrijkende ervaringen, activiteiten voor kinderen en thema cruises. De planning is om het BBC Earth programma over de gehele vloot van Holland America Line uit te brengen tussen april 2016 en september 2016.
Een live concert dat speciaal voor de rederij gecreëerd is op basis van het programma “Blue Planet”, neemt gasten mee op een reis over oceanen en door landschappen met extreme omstandigheden en natuurlijke schoonheid. De beelden worden begeleid door live muzikanten en gesproken tekst. Daarnaast kunnen gasten deelnemen aan speciale activiteiten zoals de “What On Earth?” spelshow, die de complete wereld van BBC Earth in een nieuwe setting tot leven brengt. Tijdens elke cruise worden uiteraard de BBC Earth programma’s in het theater aan boord vertoond.
Er is ook gedacht aan jonge cruisegasten met speciale BBC Earth programma’s die beelden bevatten uit “Blue Planet”, “Frozen Planet” en “Walking with Dinosaurs”. Kinderen kunnen deelnemen aan activiteiten als dino eieren zoeken, ontdekkingstochten over het schip verkleed als echte ontdekkingsreizigers, speurtochten, fotoshoots met dinosaurussen voor een echt green-screen en nog veel meer.
Gasten die zich nog verder willen onderdompelen in de BBC Earth ervaring, kunnen deelnemen aan een thema cruise met BBC Earth fotografen, producers en gastsprekers die verhalen zullen delen van hoe het er achter de schermen aan toe gaat tijdens de opnames van de programma’s. Deze experts geven ook master classes in fotografie en videografie, zodat gasten van de besten in het vak kunnen leren. De data voor deze thema cruises worden op een later tijdstip bekend gemaakt.
AFAR Media
De samenwerking met AFAR Media moet cruiseliefhebbers helpen bij het dromen, plannen, kiezen en voorbereiden van de perfecte cruisevakantie. AFAR zal diverse bestemmingsgidsen samenstellen voor alle havens en cruisegebieden die Holland America Line aan doet, bijna 400 in totaal. De bestemmingsgidsen zullen beschikbaar zijn op de website van Holland America Line. AFAR gebruikt zijn netwerk van lokale experts om de inhoud samen te stellen, zodat reizigers worden voorzien van verrassende aanbevelingen voor de top attracties, restaurants en winkels op elke bestemming.
Utrip
De samenwerking met Utrip moet het selecteren van de juiste cruise en de beste excursies een stuk eenvoudiger gaan maken. De website van Holland America Line gaat een nieuwe manier bieden om de content te personaliseren van de nieuwe bestemmingsgidsen. Cruiseliefhebbers kunnen zelfstandig door de informatie scrollen of gebruik maken van de Utrip functionaliteit om gewenste havens, highlights en activiteiten te selecteren. Vervolgens ontvangen ze op maat gemaakte aanbevelingen voor cruiseprogramma’s, hoogtepunten in de havens en excursies die aansluiten bij hun interesses.