Holland America Line transformeert Crow’s Nest tot informatiecentrum ‘Explorations Central’

view-1_480pxHolland America Line tilt de beleving van de bestemmingen naar een hoger niveau met de lancering van ‘Explorations Central’ (EXC). Dat maakte Holland America Line’s President, Orlando Ashford, vorige week bekend via een live webcast event. De veelzijdige EXC ervaring combineert een breed aanbod aan activiteiten met bijzondere belevingen, waardoor gasten hun reis nog completer, levendiger en betekenisvoller ervaren.

Op enkele schepen zal het Crow’s Nest getransformeerd worden tot een nieuw uitgebreid informatiecentrum genaamd ‘Explorations Central’. Het EXC programma wordt begin 2017 geïntroduceerd en is eind van het jaar over de gehele vloot uitgerold. Tijdens de geplande droogdok periode van het ms Westerdam in april 2017 debuteert het EXC informatiecentrum en tot en met 2018 wordt dit geïmplementeerd op de rest van de vloot.

Inzichten opdoen
“Explorations Central verandert de manier waarop wij bestemmingen naar onze gasten brengen. De wijze waarop onze gasten worden betrokken in de geschiedenis, cultuur en de lokale keuken van de plekken die we bezoeken, is fundamenteel anders “, aldus Orlando Ashford, President Holland America Line. “Wie iets van de wereld ziet, begrijpt hem beter; en als we de wereld beter begrijpen, kunnen we inzichten opdoen waardoor we persoonlijk ervaren wat de invloed van reizen met je doet. EXC laat onze gasten de wereld zien op een geheel nieuwe manier en stelt hen in de gelegenheid betrokken te worden in betekenisvolle ervaringen.”

Explorations Central, op de plek van het huidige Crow’s Nest, is het middelpunt van interactieve ontdekkingen met een informatiecentrum, dat de manier waarop Holland America Line gasten bestemmingen laat ervaren volledig verandert. In EXC kunnen gasten ontspannen en zich volledig onderdompelen, of het nu gaat om informatie vergaren over een bepaalde haven, genieten van een heerlijke espresso of Sudoku spelen aan de koffiebar.

Virtuele scheepsbrug
Uitgebreide informatie wordt getoond door digitale storytelling en interactieve video’s over onderwerpen variërend van reizen, culinair en kunst. Als primeur binnen de cruisewereld toont EXC een virtuele scheepsbrug terwijl real-time data van de echte brug verschijnt. Zo ervaren gasten hun cruise ervaring vanaf een uniek uitzichtpunt.

Ook wordt een speciaal EXC Team geïntroduceerd. Zij brengen de lokale cultuur en geschiedenis aan boord met begeleiding op maat voor elke bestemming. Gasten kunnen advies vragen aan de EXC Gidsen over welke tours de beste zijn en waar je heen moet om je als een echte local te voelen. Zo kan elke bestemming volledig ontdekt worden. Deze experts brengen het verhaal van iedere bestemming met het geven van informatieve lezingen, het beantwoorden van vragen en het in contact brengen met lokale bewoners.

Beleef elke bestemming
EXC Talks door de EXC Gidsen brengt elke lokaliteit tot leven door meer inzicht te geven dan alleen met feiten. Gasten leren over de lokale gebruiken, horen interessante verhalen en doen veel inzichten op over elke aanleghaven.

Tijdens EXC Ontmoetingen komen lokale vertegenwoordigers aan boord voordat het schip de volgende bestemming bereikt. Gasten worden zo voorbereid op het volgende avontuur. Passagiers kunnen van een bewoner van Trinidad leren hoe ze stalen drums bespelen, maken een bloemenkrans met een inheemse bewoner van Hawaï of vinden rust en balans door elke ochtend mee te doen met een les tai chi. EXC Ontmoetingen organiseert ook informele, kleinschalige bijeenkomsten waar gasten de taal en culturele gebruiken leren, lokale producten ontdekken en mee kunnen doen aan workshops met muziek, dans en storytelling.

Om er zeker van te zijn dat gasten voorbereid aan wal gaan, zijn er de online EXC Port Guides met informatie en tips van AFAR Media, om zo een exclusief handboek te bieden voor elke bestemming. Gasten kunnen hun eigen gepersonaliseerde reis creëren, die gebaseerd is op hun interesses in een scala van uiteenlopende onderwerpen. Gasten die op eigen gelegenheid een bestemming willen ontdekken, kunnen met de geprinte EXC Port Maps lezen over de highlights die gemakkelijk bereikbaar zijn. De bemanning aan boord die vaker de bestemming heeft bezocht, geeft hierin tips en suggesties.

Via de televisies in de staterooms is het EXC Channel te bekijken met een selectie van films, documentaires en tv-shows van de bestemmingen tijdens de cruise.

Marco

Als 'first-timer' op de Voyager of the Seas in 2007 werd Marco besmet met het cruisevirus. Dat betekent na tientallen cruises nog steeds kippenvel bij het inschepen. Veel zeeën bevaren, maar niets mooiers dan cruisen op de Nieuwe Waterweg langs geboortestad Maassluis.

Eén gedachte over “Holland America Line transformeert Crow’s Nest tot informatiecentrum ‘Explorations Central’

  • 22 december 2016 om 17:22
    Permalink

    interesse voor HAL ExploratonsC

Reacties zijn gesloten.

close

Mis niets meer!

Ontvang minimaal één keer per week al het nieuws & aanbiedingen per mail.

Als dank ontvang je een cadeau! 

Je krijgt de digitale cruisekalenders 2019  van Amsterdam, IJmuiden en Rotterdam.​