Royal Caribbean populairste cruisemaatschappij op Instagram

Harmony of the Seas

Royal Caribbean International is de populairste cruisemaatschappij op Instagram, het populaire social media platform. Dat blijkt uit een onderzoek uitgevoerd door het Amerikaanse cruisereisbureau Seahub. Het bedrijf liet hiervoor meer dan 1,8 miljoen Instagram posts die zijn getagd op cruiseschepen en havens over de gehele wereld analyseren. Royal Caribbean staat op nummer 1 met 634.369 posts, gevolgd door Carnival Cruise Line (499.052) en Disney Cruise Line (319.495).

Seahub deed ook onderzoek naar de populairste cruiseschepen per cruisemaatschappij op Instagram. Bij Royal Caribbean staan de 3 schepen uit de Oasis-klasse bovenaan met de Harmony of the Seas aan kop. Bij Carnival Cruise Line en Disney Cruise Line zijn respectievelijk de Carnival Vista en Disney Dream het meest populair op Instagram. Ook de top 25 cruisebestemmingen werden op basis van Instagram posts in kaart gebracht. De Caribbean is hierbij de winnaar met de Britse Maagdeneilanden en Havana, Cuba als favorieten (70.000-100.000 mentions). Ook Nederland staat op de lijst met 400-10.000 mentions.

Cruisereiziger is ook actief op Instagram. Volg ons via https://www.instagram.com/cruisereiziger.nl

Marco

Als 'first-timer' op de Voyager of the Seas in 2007 werd Marco besmet met het cruisevirus. Dat betekent na tientallen cruises nog steeds kippenvel bij het inschepen. Veel zeeën bevaren, maar niets mooiers dan cruisen op de Nieuwe Waterweg langs geboortestad Maassluis.

close

Mis niets meer!

Ontvang minimaal één keer per week al het nieuws & aanbiedingen per mail.

Als dank ontvang je een cadeau! 

Je krijgt de digitale cruisekalenders 2019  van Amsterdam, IJmuiden en Rotterdam.​