Eerste stuk staal voor Silver Nova van Silversea

Het ultraluxe Silversea Cruises heeft de naam aangekondigd van haar eerste LNG schip, Silver Nova. Ontwikkeld onder de naam Project Evolution, is de bouw gestart met het snijden van het eerste stuk staal in scheepswerf Meyer Werft in Papenburg. De traditionele staalsnij-ceremonie vond plaats op 18 november 2021.

Ook LNG

Het revolutionaire schip, dat in de zomer van 2023 zal worden opgeleverd, zal het eerste hybride, luxe kleinere cruiseschip zijn zonder uitstoot in een haven. Silver Nova zal vloeibaar aardgas (LNG) als belangrijkste brandstof gebruiken. De tot nu toe gebouwde LNG schepen van Meyer Werft zijn van de merken van Carnival Corporation.

“Onze Nova-klasse schepen vertegenwoordigen een aanzienlijke investering in ongekende technologische oplossingen. Ze ondersteunen onze missie om de planeet te beschermen zonder concessies te doen aan comfort of luxe”, zegt Roberto Martinoli, President en CEO van Silversea Cruises. “Silver Nova is de manifestatie van de lange termijn engagement van Silversea en Royal Caribbean Group voor duurzaamheid.”

Allereerste Silversea schip voor Meyer Werft

Passend bij toewijding en vooruitgang van het bedrijf op het gebied van CO2-neutrale varen, wordt Silver Nova in Papenburg gebouwd door Meyer Werft, een van de grootste en modernste scheepswerven ter wereld. Meyer Werft staat erom bekend samen te werken met klanten en leveranciers om milieuvriendelijke en energiezuinige technologieën te ontwikkelen die voldoen aan toekomstige regelgeving.

“We zijn verheugd om te beginnen met de bouw van dit innovatieve schip en om onze langdurige samenwerking met Royal Caribbean Group voort te zetten. Deze dag is een heel speciale dag voor ons, aangezien het de eerste keer is dat een Silversea-schip wordt gebouwd op onze scheepswerf, ” zegt Bernard Meyer, directeur van Meyer Werft.

Duurzame technieken

Duurzame kenmerken van Silver Nova en alle toekomstige schepen van de Nova-klasse omvatten een micro-autovergassingssysteem, dat het afvalvolume aan boord vermindert, wat resulteert in lagere verbrandingsemissies. Bovendien zal de scheepsklasse naar verwachting ook een Energy Efficiency Design Index (EEDI)-score behalen van ongeveer 25% beter dan de huidige eisen van de International Maritime Organization (IMO).

Walstroom stelt het schip in staat om zijn belangrijkste generatoren in geselecteerde havens uit te schakelen en aan te sluiten op de onshore-energievoorziening, waardoor de lokale emissies aan boord tot nul worden teruggebracht. Over het algemeen helpen het baanbrekende hydrodynamische scheepsontwerp en de geoptimaliseerde innovatietechnologie de impact van het schip op het milieu te verminderen.

Aan boord

Silver Nova wordt een van de ruimste cruiseschepen ooit gebouwd en biedt passagiers een ultraluxe ervaring. Dit omvat een ruimte-tot-gastverhouding van 75 BRT-per-passagier – de hoogste in de vloot van Silversea – die een van de meest persoonlijke diensten op zee biedt met een bemanning-tot-gastverhouding van 1: 1,3.  Aan boord kunnen 728 gasten mee. Het schip heeft een brutotonnage van 54.700 ton. Daarmee is het schip qua passagiersaantallen het grootst. Op de huidige schepen kunnen maximaal 596 passagiers meenemen.

Silver Nova staat gepland voor de zomer van 2023. Vanaf 16 december zijn de eerste cruises boekbaar voor vaste gasten. Op 6 januari 2022 voor iedereen.

Miriam

Hi, ik ben Miriam, oprichtster van Cruisereiziger. Meer dan 10 jaar geleden ben ik voor het eerst op een cruiseschip gestapt en sinds die tijd heeft het cruisen mij meer dan 200% te pakken. Ik ben ervan overtuigd dat er voor iedereen een geschikte cruise te vinden is. Ik help je graag daarbij!

Vond je dit een handig artikel?
Je kunt ons gemakkelijk ondersteunen door via deze links producten te kopen: Bol.com of Coolblue of zoek een leuk cadeautje uit in onze eigen webwinkel. Kijk zeker ook even op onze contactpagina voor andere ondersteuningsmogelijkheden.

Alvast hartelijk dank voor je steun! Zo kunnen wij deze site met veel passie blijven vormgeven :-)