Norwegian Cruise Line Holdings wil tegen 2050 uitstoot van broeikasgassen naar net zero brengen

Norwegian Cruise Line Holdings Ltd, de moedermaatschappij van de cruisemerken Norwegian Cruise Line, Oceania Cruises en Regent Seven Seas Cruises, heeft aangekondigd om tegen 2050 een net zero uitstoot na te streven in al haar activiteiten en de waardeketen. Norwegian heeft toegezegd om op korte termijn de reductiedoelstellingen op het gebied van broeikasgassen (“BKG”) te ontwikkelen om het pad naar net zero te ondersteunen. Daarnaast heeft het bedrijf haar eerste Task Force met klimaat gerelateerde financiële onthullingen (“TCFD”) gepubliceerd. Het rapport biedt kritische transparantie aan belanghebbenden.

“Het nastreven van net zero zal een van de meest bepalende reizen zijn die Norwegian Cruise Line Holdings Ltd. onderneemt. De omvang van onze net zero ambitie overspant onze gehele waardeketen, omdat we ernaar streven onze belangrijkste partners, inclusief ons uitgebreide netwerk van wereldwijde leveranciers samen met ons op deze reis mee te nemen” zegt Frank Del Rio, President en Chief Executive Officer van Norwegian Cruise Line Holdings Ltd. “Hoewel we erkennen dat het pad complex zal zijn en het een goede samenwerking, technologie en innovatie vereist is, zijn wij toegewijd om ons steentje bij te dragen aan de transitie naar een koolstofarme economie.”

De nieuwe klimaatinitiatieven van Norwegian verbreden en versterken de bestaande klimaatactie strategie. Deze strategie is gecentreerd rond drie belangrijke aandachtsgebieden: 1) het verminderen van de koolstofintensiteit, 2) het investeren in technologie en het verkennen van alternatieve brandstoffen en 3) het implementeren van een vrijwillig CO2 compensatieprogramma. Norwegian geeft aan continue op zoek te zijn naar en aan het investeren in mogelijkheden om emissies te verminderen, zowel binnen de vloot als daarbuiten. Dit gebeurt in nauwe samenwerking met haar partners om de beste praktijken te identificeren en de inspanningen voor decarbonisatie te versnellen. Vorig jaar heeft Norwegian toegezegd om 3 miljoen ton koolstofdioxide-equivalent (MTCO₂e) compensaties te kopen als meetbare maatregel om de decarbonisatie kloven op korte termijn aan te pakken, terwijl het bedrijf langetermijnoplossingen onderzoekt. De voornaamste drijfveer om de net zero ambitie te bereiken is de ontwikkeling van alternatieve brandstoffen samen met de bijbehorende cruciale infrastructuur van bestemmingen over de hele wereld om het gebruik van deze brandstoffen te ondersteunen. Norwegian zet zich in om samen te werken, onderzoek te doen en discussies te stimuleren om een ​​geschikt alternatief te vinden voor brandstofbronnen die ook voldoende schaalbaar zijn.

Norwegian heeft recentelijk haar inaugurele TCFD-rapport uitgebracht. Als onderdeel van dit proces hebben teams in de hele organisatie uitgebreide klimaatrisico screenings uitgevoerd en prioritaire klimaat gerelateerde risico’s geïdentificeerd. Vervolgens is er een scenarioanalyse uitgevoerd om de impact van de zeespiegelstijging en de kosten van koolstof te meten. De belangrijkste fysieke en overgangsrisico’s van Norwegian zijn geïdentificeerd door de screening onder verschillende hypothetische klimaatscenario’s. Met behulp van de resultaten worden de management- en strategische planningsprocessen aangepast op basis van de uitdagingen van klimaatverandering.

“De publicatie van ons inaugurele TCFD-rapport toont onze wens om voortdurend te verbeteren en uit te breiden met onze ESG-onthullingen, om zo extra transparantie te bieden aan onze belanghebbenden” zegt Jessica John, Vice President van ESG, Investor Relations en Corporate Communications van Norwegian Cruise Line Holdings Ltd. “Afgelopen zomer publiceerden we ons eerste uitgebreide ESG-rapport en de eerste Sustainability Accounting Standards Board (“SASB”) index in de cruise industrie. Ons nieuwe TCFD-rapport staat voor een belangrijke stap vooruit. We zijn gericht op het verbeteren van onze veerkracht en de resultaten van onze klimaatanalyse zullen ons helpen bij het verder integreren van klimaat gerelateerde risico’s in onze strategie en besluitvormingsprocessen.”

Marco

Als 'first-timer' op de Voyager of the Seas in 2007 was Marco meteen verkocht. Sindsdien is hij verzot op cruisen. Dat betekent na tientallen cruises nog steeds kippenvel bij het inschepen. Veel zeeën bevaren, maar niets mooiers dan cruisen op de Nieuwe Waterweg langs geboortestad Maassluis.

Vond je dit een handig artikel? Je kunt ons gemakkelijk ondersteunen! Zo kunnen wij deze site met veel passie blijven vormgeven :-)

Je kunt ons ondersteunen door via deze links producten te kopen: Bol.com of Coolblue of in onze eigen webwinkel. Alvast hartelijk dank voor je steun!