Cruisereiziger
Doop

Cunard verwelkomt Queen Anne officieel in haar vloot

De Queen Anne is officieel toegetreden tot de vloot van Cunard tijdens een overdrachtsceremonie op de Fincantieri Marghera scheepswerf nabij Venetië. Het feestelijke evenement werd bijgewoond door de Italiaanse minister van Ondernemingen en ‘Made in Italy’, Adolfo Urso, en de Italiaanse minister van Betrekkingen met het Parlement, Luca Ciriani.

Ook aanwezig waren Katie McAlister, president van Cunard; Paul Ludlow, president van Carnival UK; Pierroberto Folgiero, CEO en managing director van Fincantieri; Luigi Matarazzo, general manager van de Fincantieri Merchant Ships Division; en Marco Lunardi, directeur van Fincantieri Shipyard.

McAlister zei: “We zijn heel blij om Queen Anne te verwelkomen in onze vloot. Hiermee wordt een opmerkelijk kwartet voltooid naast Queen Mary 2, Queen Elizabeth en Queen Victoria. Dit is de eerste keer sinds 1999 dat Cunard vier schepen tegelijkertijd in dienst heeft. We zijn nu volledig gefocust om haar klaar te maken om gasten te verwelkomen voor haar eerste reis op 3 mei. Daarna begint ze aan een historische ‘British Isles Festival Voyage’, inclusief een doopceremonie in Cunard’s spirituele thuis Liverpool op 3 juni.”

Folgiero: “We zijn erg blij en enthousiast om Queen Anne aan Cunard te kunnen opleveren. Cunard is een pionier op het gebied van luxe zeereizen die al meer dan 180 jaar bekend staat om het stellen van nieuwe normen voor oceaanreizen. Dit prachtige en iconische schip getuigt van de langdurige samenwerking tussen onze twee bedrijven en onderstreept onze gezamenlijke toewijding aan uitmuntendheid en traditie in de maritieme industrie. Queen Anne draagt net als Queen Victoria en Queen Elizabeth, de andere twee schepen die we voor Cunard hebben gebouwd, met trots de handtekening van Fincantieri en belichaamt onze blijvende expertise, betrouwbaarheid en vakmanschap in de scheepsbouw.

Queen Anne is het 249e schip dat onder Cunard-vlag vaart. Het heeft een brutotonnage van 114.000, een capaciteit van 3.000 passagiers en 14 dekken. Cunard heeft eerder al een reeks samenwerkingen aangekondigd voor Queen Anne, waaronder Le Gavroche at Sea van de chef-kok Michel Roux, wellness-pakketten samengesteld door de schoonheidsexperts van Harper’s Bazaar UK en exclusieve vertoningen van het British Film Institute in The Pavilion. Ze zal ook de breedste selectie van fitness-, beauty-, thermische en spafaciliteiten tot nu toe op een Cunard schip hebben, met haar vernieuwde Mareel Wellness & Beauty spa.

De Queen Anne zet nu koers naar Southampton voor haar 8-daagse maiden voyage naar Lissabon op 3 mei.

Wil jij cruisen met de Queen Anne van Cunard? Bekijk de mogelijkheden en boek bij:

Captain Cruise CruiseOnline Cruisereizen Sunweb Zeetours

Marco

Als 'first-timer' op de Voyager of the Seas in 2007 was Marco meteen verkocht. Sindsdien is hij verzot op cruisen. Dat betekent na tientallen cruises nog steeds kippenvel bij het inschepen. Veel zeeën bevaren, maar niets mooiers dan cruisen op de Nieuwe Waterweg langs geboortestad Maassluis.

Vond je dit een handig artikel? Je kunt ons gemakkelijk ondersteunen! Zo kunnen wij deze site met veel passie blijven vormgeven :-)

Je kunt ons helpen door via deze links producten te kopen: Bol.com of Coolblue of een leuk cadeautje uit te zoeken in onze eigen webwinkel.

Alvast hartelijk dank voor je steun!

One thought on “Cunard verwelkomt Queen Anne officieel in haar vloot

  • …Nederlandse wortels…
    Goed nieuws voor Cunard en Proficiat met de Queen Anne. De nieuwste Queen had het vierde Pinnacle schip van de Holland Amerika Lijn kunnen zijn na de Koningsdam, de Nieuw Statendam en de Rotterdam 7 en zou misschien wel Ryndam hebben kunnen heten. In tegenstelling tot haar HAL zusters is de Queen Anne wel een maatje groter en stijgt de honderdduizend ton uit terwijl de HAL zusjes net hieronder blijven met dik 99.000 BRT. Reden waarom men bij de HAL zusjes is blijven steken bij net geen 100.000 BRT, lagere havengelden, verzekering, SOLAS criteria, classificatie ?

    Misschien leuk om eens de verschillen en overeenkomsten tussen de Pinnacle schepen en Queen Anne weer te geven, want binnen de Carnival Group waartoe zowel Cunard als HAL behoort verschuift men wel vaker van schepen. Toch speelt Nederland ook een belangrijke rol in dit verhaal. De nautische bijscholing van de Carnival groep en haar rederijen wordt onder andere gedaan in Almere waar simulatoren staan mede vanwege de ligging met Schiphol. De veiligheid is dus verzekerd voor zowel schip als bemanning en passagiers. Dit lijkt mij wel een gerust stellende gedachte.
    A propos, de Queen Anne is een echte cruise schip en geen “liner” , want dat begrip komt alleen toe aan de Queen Mary 2 die in haar ontwerp ook Nederlandse “roots” heeft, maar dat is een verhaal apart…

Reacties zijn gesloten.

Cruisereiziger