Cruisereiziger
Te water lating

Norwegian Cruise Line viert tewaterlating van Norwegian Aqua

Norwegian Cruise Line heeft dinsdag samen met Fincantieri de tewaterlating gevierd van Norwegian Aqua, het eerste schip in de  Prima Plus Klasse. Dit gebeurde vanuit het droogdok op de scheepswerf in Marghera (Venetië). Daarmee is een belangrijke mijlpaal in de bouw bereikt. Het schip kwam voor de eerste keer in contact met water.

De tewaterlating betekent dat de werkzaamheden aan de buitenkant van het schip zijn voltooid. Om deze mijlpaal te vieren werden, volgens maritieme traditie, twee ceremoniële munten in de Norwegian Aqua gelast. Ze symboliseren historisch gezien een offer aan de oude goden en godinnen van de zee in ruil voor geluk en een veilige vaart voor het schip. De ceremonie werd gevolgd door een zegening door een lokale geestelijke en het kapotslaan van een fles champagne tegen de romp.

“We zijn verheugd om weer een mijlpaal te vieren met onze partner Fincantieri, die deel uitmaken van onze Prima klasse reis en ons ondersteunen in de ontwikkeling van de geweldige ervaring die we ontwerpen en leveren voor onze gasten,” zei David J. Herrera, president van Norwegian Cruise Line. “Voortbouwend op de populaire voorzieningen van de bekroonde schepen van deze klasse biedt de 10 procent toename in ruimte ons meer flexibiliteit om meer aanbod en meer prachtig ontworpen locaties te bieden voor onze gasten om te ontspannen en te verkennen aan boord van Norwegian Aqua.”

Het schip (brutotonnage van 156.300) zal een breed scala aan voorzieningen aanbieden, waaronder ‘s werelds eerste hybride achtbaan en waterglijbaan, een digitaal sportcomplex met een interactieve LED-vloer en een grote 360-graden buitenpromenade Ocean Boulevard. Passagiers zullen ook kunnen kiezen uit verschillende soorten accommodaties, waaronder de eerste suites met drie slaapkamers van de rederij.

De bouw van Norwegian Aqua gaat door tot haar debuut in april 2025. Het schip gaat dan zevendaagse Caraïbische routes varen vanuit Port Canaveral, Florida. Bestemmingen die worden aangedaan zijn Puerto Plata, Dominicaanse Republiek; Tortola, Britse Maagdeneilanden; St. Thomas, Amerikaanse Maagdeneilanden; en Great Stirrup Cay, NCL’s privé-eiland op de Bahamas. Na het Caraïbisch seizoen zal de Norwegian Aqua vijf- en zevendaagse reizen aanbieden naar Bermuda vanuit New York City van augustus 2025 tot oktober 2025 en vervolgens vijf- en zevendaagse routes naar het oostelijk Caraïbisch gebied vanuit Miami, vanaf oktober 2025 tot april 2026.

Wil jij cruisen met Norwegian Cruise Line? Vraag een gratis offerte aan bij:

 CruiseOnline Cruisereizen Stip Sunweb Captain Cruise Corendon

Marco

Als 'first-timer' op de Voyager of the Seas in 2007 was Marco meteen verkocht. Sindsdien is hij verzot op cruisen. Dat betekent na tientallen cruises nog steeds kippenvel bij het inschepen. Veel zeeën bevaren, maar niets mooiers dan cruisen op de Nieuwe Waterweg langs geboortestad Maassluis.

Vond je dit een handig artikel? Je kunt ons gemakkelijk ondersteunen! Zo kunnen wij deze site met veel passie blijven vormgeven :-)

Je kunt ons gemakkelijk ondersteunen op Patreon, via deze links producten te kopen: Bol.com of Coolblue of een leuk cadeautje uit te zoeken in onze eigen webwinkel.

Alvast hartelijk dank voor je steun!

Eén reactie op “Norwegian Cruise Line viert tewaterlating van Norwegian Aqua

  • …Bonte kleuren…maritieme graffiti…

    Vroeger kreeg een schip een naam met soms een “eenvoudige” belijning en meestal was het wit of donker blauw of zwart met wit aan de zijkant, maar tegenwoordig schijnt het alsof men met allerlei figuren en kleuren de romp steeds bonter wilt gaan maken. Voor de een is het een thema, de ander een middel om extra de aandacht te trekken, simpel weg gewoon een mooie of toepasselijke naam geven is er bijna niet meer bij.
    Het lijkt bijna op graffiti zoals je dat ook vaak op muren tegenkomt. Wat wordt de volgende stap, de zijkant met knipperende LED verlichting de naam van het schip tonen of er geluidseffecten bij doen als het in de haven ligt ?

    …De uitzondering…
    Zelfs de namen moeten steeds exotischer worden. Men kan zich afvragen of schepen het allure krijgen van maritieme kunst of graffiti beeldvorming en dat men het ook bij grotere schepen veel voorkomende rechte in plaats van schuine boeg aantreft en door de balkons kun je het nauwelijks meer een schip noemen, met één uitzondering en dat zijn de schepen van DISNEY Cruises.
    Deze schepen hebben het uiterlijk van voormalige passagiers schepen en oceaan stomers in een modern jasje en kan ik het gerust nog een schip noemen zoals de Disney Dream, Disney Magic of Disney Wonder. In al hun eenvoud stralen ze iets charmant en sierlijk uit, zelfs met hun balkons getuigen ze nog van een mooie combinatie tussen vorm en functie en dat kun je niet van alle moderne cruise schepen zeggen ! ! !
    Disney Cruises, de gouden uitzondering in de wereld van de verwende plezier boten…

    Beantwoorden

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *