Columbus in IJmuiden door technisch mankement

Het cruiseschip Columbus van de Britse rederij Cruise & Maritime Voyages (CMV) is zondagochtend vroegtijdig teruggekeerd in IJmuiden nadat het tijdens haar 8-daagse Majestic Fjordland cruise te kampen kreeg met technische problemen. Hierdoor moest de reis voortijdig worden beëindigd. De rederij heeft voor alle passagiers, waaronder enkele Nederlanders, die zijn ontscheept bij de Felison Terminal een regeling getroffen om huiswaarts te keren.

CMV heeft aan alle getroffen passagiers een uitgebreide compensatie aangeboden. Ze krijgen hun volledige reissom terug en een toekomstige gratis cruise tot 8 dagen in dezelfde hutcategorie. Voor cruises langer dan 8 dagen biedt de cruisemaatschappij een korting (volgens de huidige tarieven) tot de waarde van het tarief dat voor de oorspronkelijke boeking is betaald. Ook eventuele andere onkosten die zijn gemaakt als gevolg van het incident worden door CMV betaald.

In een statement op haar website verontschuldigt CMV zich voor de veroorzaakte storing en zegt het ervoor te zorgen dat alle passagiers volledig op de hoogte worden gehouden.

Het is op dit moment nog onbekend of de technische problemen ook effect zullen hebben op de volgende geplande cruise medio komende week.

Update 5 juni 2019: De Columbus ligt in Rotterdam voor reparaties aan het roer. Op dinsdagmiddag 4 juni is ze rond half 4 vertrokken uit IJmuiden om de volgende ochtend in Rotterdam aan te komen bij de werf van Damen Verolme in de Botlekhaven.

Miriam

Hi, ik ben Miriam, oprichtster van Cruisereiziger! Meer dan 10 jaar geleden ben ik voor het eerst op een cruiseschip gestapt en sinds die tijd heeft het cruisevirus mij meer dan 200% te pakken. Ik ben ervan overtuigd dat er voor iedereen een geschikte cruise te vinden is. Op Cruisereiziger help ik je daarbij. Ga je mee op cruise?

Eén gedachte over “Columbus in IJmuiden door technisch mankement

  • 9 juni 2019 om 11:05
    Permalink

    Ik zat op de columbus toen hij terug keerde naar ijmuiden.
    Weinig gemerkt van de problemen.
    We werden wel op de hoogte gehouden wel een beeje chaotisch, eerst terug naar amsterdam toen naar rotterdam toen naar duinkerken uiteindelijk naar ijmuiden.
    Toezeggingen van cmv kwamen snel prima geregeld.
    Kras was wat star en wist niks uiteidelijk, een nieuwe cruise kunnen boeken met korting.
    Maar was niet de verdienste van kras.
    Hennie

Reacties zijn gesloten.

close

Mis niets meer!

Ontvang minimaal één keer per week al het nieuws & aanbiedingen per mail.

Als dank ontvang je een cadeau! 

Je krijgt de digitale cruisekalenders 2019  van Amsterdam, IJmuiden en Rotterdam.​