Wonder of the Seas begonnen aan eerste proefvaart

Het toekomstig grootste cruiseschip ter wereld Wonder of the Seas is vrijdag begonnen aan haar eerste proefvaart. Het aankomende vlaggenschip van Royal Caribbean International vertrok ‘s middags onder grote belangstelling van liefhebbers in de haven en op de nabijgelegen stranden vanaf de scheepswerf van Chantiers de l’Atlantique in het Franse Saint-Nazaire richting zee.

De eerste technische en nautische testen zullen naar verwachting vier dagen in beslag nemen. De controles die worden uitgevoerd betreffen met name de voortstuwing, snelheid, het navigatiesysteem en of de trillingen binnen de normen vallen. Dinsdag keert het schip weer terug in Frankrijk.

De Wonder of the Seas is 362 meter lang en 64 meter breed. Het heeft een maximum capaciteit van 6.000 passagiers. De Wonder of the Seas is net even groter dan haar 4 zusterschepen in de Oasis-klasse, de Oasis of the Seas, Allure of the Seas, Harmony of the Seas en Symphony of the Seas.

De Wonder of the Seas zal in 2022 in de vaart komen. De eerste cruises staan gepland in het voorjaar. Het krijgt haar thuishaven in Shanghai, China.

Cruises met Royal Caribbean International zijn boekbaar bij:

Captain Cruise Cruisereizen Cruisewinkel Travel Store

Marco

Als 'first-timer' op de Voyager of the Seas in 2007 was Marco meteen verkocht. Sindsdien is hij verzot op cruisen. Dat betekent na tientallen cruises nog steeds kippenvel bij het inschepen. Veel zeeën bevaren, maar niets mooiers dan cruisen op de Nieuwe Waterweg langs geboortestad Maassluis.

Vond je dit een handig artikel? Je kunt ons gemakkelijk ondersteunen! Zo kunnen wij deze site met veel passie blijven vormgeven :-)

Je kunt ons ondersteunen door via deze links producten te kopen: Bol.com of Coolblue of in onze eigen webwinkel. Alvast hartelijk dank voor je steun!

One thought on “Wonder of the Seas begonnen aan eerste proefvaart

  • 23 augustus 2021 om 17:16
    Permalink

    Citaat: “De Wonder of the Seas is net even groter dan haar 4 zusterschepen in de Oasis-klasse, de Oasis of the Seas, Allure of the Seas, Harmony of the Seas en Symphony of the Seas.”
    In welke vorm is het net even groter 1) tonnage, 2) afmetingen, 3) capaciteit, 4) voorzieningen ?
    Zet alle Oasis klasse schepen eens op een rij met hun verschillen en 1) komt er na de Wonder of… soms nog een zesde schip in deze klasse, 2) in hoeverre is sprake van een “vlaggenschip” als het wat bijvoorbeeld de afmetingen betreft de zelfde grootte hebben ?
    Tot slot, moeten we nu wel of niet juichen met de komst van alweer een varende mega-pretpark die niet overal ter wereld kan afmeren en wat zijn de gevolgen van de huidige corona crisis op de cruise industrie in het algemeenof is kleiner en bescheidener soms beter ?…

Reacties zijn gesloten.