Eerste schip Seaside ‘EVO’ generatie krijgt naam MSC Seashore

MSC Cruises en scheepsbouwer Fincantieri hebben vandaag het eerste staal van MSC Seashore gesneden, de eerste van twee MSC Cruises Seaside EVO-schepen die bij Fincantieri zijn besteld.
De MSC Seashore komt in de vaart in het voorjaar van 2021 en zal als eerste in haar soort de MSC Cruises ‘Seaside generatie” schepen verrijken met nieuwe geavanceerde faciliteiten, waaronder: een extra lounge aan de achterkant; een verdere verbeterde MSC Yacht Club verdeeld over drie dekken aan de voorzijde van het schip; specialiteitenrestaurants op het promenadedek 8 om buiten te eten terwijl je vlak bij zee bent; een groter aantal bubbelbaden op het schip; en 200 extra hutten evenals nog meer grote openbare ruimtes. Bovendien zullen de Seaside EVO-schepen worden uitgerust met de nieuwste geavanceerde milieutechnologie, inclusief uitlaatgasreinigingstechnologie; state-of-the-art systemen voor afvalbeheer en hergebruik; geavanceerde waterbehandelingssystemen; en een systeem voor energie- en warmteterugwinning, evenals andere technologie en maatregelen om de energie-efficiëntie verder te verhogen.

Executive Chairman van MSC Cruises, Pierfrancesco Vago, zei: “Met de Seaside generatie introduceerden we op de markt één van de meest innovatieve prototypes van cruiseschepen – waarmee we een nieuwe industriestandaard introduceren. Vandaag, slechts één jaar na de start van MSC Seaside, brengen we dit prijswinnende concept naar een hoger niveau door een nieuw ontwikkeld en rijker schip te bouwen. MSC Seashore is een voorbeeld van onze toewijding om de meest innovatieve en technologisch geavanceerde tonnage naar de zee te brengen, en zal uitgerust zijn met de nieuwste en beste beschikbare maritieme en milieutechnologie. ”

De CEO van Fincantieri, Giuseppe Bono, verklaarde: “Het ontwerp van dit schip is het perfecte symbool van wat Fincantieri is geworden en wat wij vandaag vertegenwoordigen op de internationale markt en op een algemeen industrieel niveau. MSC Seashore is ontworpen om indruk te maken: in de eerste plaats vanwege haar grootte, zal ze verreweg het grootste schip zijn dat ooit in Italië is gebouwd, maar ook voor haar technologische topniveau. Bono concludeert: “Bovendien zijn we erg trots om bij te kunnen dragen aan de groei van MSC Cruises, een bedrijf welke zich heeft ontwikkeld tot één van de belangrijkste spelers op de markt”.

Het evenement van vandaag markeerde een nieuwe mijlpaal in het 10-jarige ontwikkelingsplan van MSC Cruises voor 17 extra nieuwe mega-schepen, met vier nieuwe schepen die momenteel in aanbouw zijn op hetzelfde moment. MSC Seashore is het zevende schip dat, vallend onder dit plan, zal worden gebouwd en zal het 19e schip worden dat MSC Cruises heeft gebouwd sinds de oprichting in 2003. MSC Seashore is geïnspireerd op de visie van MSC Cruises voor cruisen in warme en zonnige gebieden, in een unieke omgeving. MSC Seashore zal slechts 18 maanden later worden vergezeld door een tweede Seaside EVO-schip in de herfst van 2022.

Technische scheepsspecificaties
* Lengte / breedte / hoogte: 339m / 41m / 74m
* Brutotonnage: 169.400 GT
* Gasten: 5.632
* Bemanning: 1.648
* Hutten: 2.270
* Maximumsnelheid: 21,8 knopen
* Opleveringsdatum: lente 2021
* 19e cruiseschip om zich bij de vloot van MSC Cruises aan te sluiten sinds de oprichting in 2003
* Eerste uitgebreide versie van de Seaside generatie
* Meer dan 10 miljoen Manuren zijn nodig zijn om het schip te bouwen
* Aantal betrokken werknemers van Fincantieri op de werf – tijdens de bouw: 4.000
* Zusterschip: een tweede Seaside EVO-zusterschip staat gepland voor najaar 2022

Marco

Als 'first-timer' op de Voyager of the Seas in 2007 werd Marco besmet met het cruisevirus. Dat betekent na tientallen cruises nog steeds kippenvel bij het inschepen. Veel zeeën bevaren, maar niets mooiers dan cruisen op de Nieuwe Waterweg langs geboortestad Maassluis.

close

Mis niets meer!


Ontvang minimaal één keer per week al het nieuws & aanbiedingen per mail.