Foto’s: Zo ziet het grootste cruiseschip ter wereld er van binnen uit

Royal Caribbean International heeft de eerste foto’s vrijgegeven van het interieur van het nieuwste grootste cruiseschip ter wereld, Wonder of the Seas. Het vijfde schip in de Oasis-klasse verwelkomt vrijdag bij Port Everglades in Fort Lauderdale (Florida) haar eerste passagiers voor een cruise naar de Caribbean.

Wonder of the Seas gaat tot april 2022 8-daagse cruises naar het oostelijke en westelijke gedeelte van de Caribbean varen. In mei 2022 keert de Wonder of the Seas terug naar Europa voor cruises in de Middellandse Zee vanuit Barcelona (Spanje) en Civitavecchia (Italie). Het zomerseizoen wordt in oktober afgesloten, waarna het vanuit Fort Lauderdale het gehele jaar door weer naar het Caribisch gebied vaart.

The Vue – Deze bijzondere bar biedt de gehele dag een panoramisch uitzicht op zee van hoog boven op het zwembaddek. Na zonsondergang is het verlicht door een kleurrijke mozaïekluifel.

Wonder Playscape – De plek voor kinderen om zich te vermaken. Het beschikt over een speeltuin, met onderwaterthema, met glijbanen, klimmuren, spelletjes, een interactieve muurschildering die wordt geactiveerd door aanraking en puzzels.

Pool deck –  Het zwembaddek ademt de Caribbean, met twee bars The Lime & Coconut en Vue Bar en livemuziek. Er bevinden zich 3 hogesnelheidsglijbanen, The Perfect Storm, en het waterpark Splashaway Bay voor kinderen. Op een ligstoel in het zwembad kan je een film kijken op het grootste filmscherm in de vloot.

Social100 en The Patio – Tieners kunnen zich ontspannen in hun eigen binnen- en buitenruimtes. Binnen hebben ze de beschikking over de nieuwste muziek, games en films en op het buitenterras vind je een privé-whirlpool, een bar waar acht alcoholvrije cocktails en shakes worden geserveerd, spelletjes en voldoende zitplaatsen en hoekjes om onder de zon of de sterren te relaxen.

The Mason Jar Southern Restaurant & Bar – E e n van de 20 restaurants, bars en lounges aan boord. Onder de klanken van live country muziek worden er tijdens brunch, diner en laat in de avond zuidelijke gerechten geserveerd met diverse bourbons en Amerikaanse whisky’s.

Ultimate Family Suite – de nieuwe, achtste wijk de ‘Suite Neighborhood’ introduceert de grootste Ultimate Family Suite tot nu toe voor een gezin van 10. De suite die twee verdiepingen beslaat heeft o.a. een glijbaan, een bioscoop en karaoke-ruimte, evenals een eigen balkon en bubbelbad.

Suite Sun Deck – In de privébuurt voor Royal Suite-gasten, ‘Suite Neighborhood’, bevindt zich ook het Suite Sun Deck met o.a. een dompelbad, een bar en veel ligstoelen en zithoekjes om te ontspannen.

Wil jij varen op het grootste cruiseschip ter wereld? Vraag een gratis offerte aan bij:

AMCA Captain Cruise Cruisereizen Cruisewinkel

Marco

Als 'first-timer' op de Voyager of the Seas in 2007 was Marco meteen verkocht. Sindsdien is hij verzot op cruisen. Dat betekent na tientallen cruises nog steeds kippenvel bij het inschepen. Veel zeeën bevaren, maar niets mooiers dan cruisen op de Nieuwe Waterweg langs geboortestad Maassluis.

Vond je dit een handig artikel? Je kunt ons gemakkelijk ondersteunen! Zo kunnen wij deze site met veel passie blijven vormgeven :-)

Je kunt ons ondersteunen door via deze links producten te kopen: Bol.com of Coolblue of in onze eigen webwinkel. Alvast hartelijk dank voor je steun!

4 thoughts on “Foto’s: Zo ziet het grootste cruiseschip ter wereld er van binnen uit

  • 6 maart 2022 om 08:21
    Permalink

    Mooi “bootje”, heb er zeker twee weken, een paar goeie schoenen en flinke conditie nodig om dit scheepje (?) te bekijken en een hoop extra accu’s om het op beeld vast te leggen en wat extra hersen cellen om een en ander in je eigen geheugen op te nemen en dat een “jongensdroom” nu waarheid is geworden.
    Met “jongensdroom” bedoel ik het feit dat in het begin van de jaren zeventig van de vorige eeuw er op de Belgische tv BRT een programma was, zeg maar serie, met als naam Traject. Hier werden alles wat met traject gebonden vervoermiddelen zoals vliegtuigen, treinen maar ook schepen behandeld. Toen ontstond in onzer gedachten het idee wat het zou zijn als er een passagiers schip zou komen met de grootte van een …mammoettanker (Very Large Crude Carrier). Ach dat zal zo zijn vaart niet lopen dachten we, met de toenmalige cruiseschepen waar men eertijds al van opkeek en het nu kleinduimpjes zijn in vergelijking met de Wonder of… Ik het nooit kunnen bevroeden dat met de komst van de Oasis klasse nu dan tóch een “mammoet tanker achtige passagiers/cruise schip” de wereldzeeën zal bevaren. Misschien had o.a. ik al een visioenaire gedachte gehad. Nu wij in IJmuiden toch ‘s werelds grootste zeesluis hebben, laat de Wonder of the Seas maar eens naar Amsterdam komen, en Rotterdam mag natuurlijk ook. Dat wordt dan heerlijk naar dit bootje kijken met op de achtergrond de hoogste woontoren van de Benelux, namelijk de Zalmhaventoren van 215 meter. Wonderen komen soms uit met de Wonder of… en nu maar kijken waar ze een lekkere pizza hebben, dek 5 of 15 ?..
    Trouwens het schip heeft wel frisse kleuren, prettiger voor het – mijn – oog in vergelijking met menig Costa schip dat doorgaans meer een “chocolade kleurstelling” heeft met overwegend bruin als hoofdkleur. Zou er best een weekje op de Wonder willen vertoeven en mij vetmesten met al het lekkere eten, je leeft per slot van rekening maar één keer. en komt er hierna een nog grotere plezierboot ?

  • 6 maart 2022 om 16:14
    Permalink

    Heeft volgens mij niets met echt cruisen te maken, althans niet met cruisen waar luxe vanuit straalt.
    Ons zien ze never op zo een onooglijk schip…het is trouwens dat het drijft anders was het geen eens een schip maar een…ja wat eigenlijk ?…vermaak fabriek ?
    Zal best wel met de beste bedoelingen gebouwd zijn en er zal best wel een markt voor zijn maar de echte cruise beleving zal je hier nooit beleven….(vinden wij)

  • 8 maart 2022 om 16:37
    Permalink

    ..” Cruisevaart is het deel van het personentransport over zee of rivier, waar het bedrijfsmodel gebaseerd is op het amuseren van de passagiers. Vaak gaat het om vakantiereizen waarbij de passagiers ook eten en overnachten op het schip. Onderweg worden havens met toeristische attracties aangedaan.” Bron: Wikipedia.
    Wie naar bovenstaande omschrijving kijkt moet concluderen dat dit op alle cruiseschepen slaat hoe groot of klein ze ook zijn. Jaren geleden waren de mensen al blij als ze het zilte nat uit konden varen en bezig gehouden konden worden met spelletjes, een zwembadje en avondlijke vermaak en een stevige maaltijd. Anno 2022 is men teveel verwend en kan zelfs een achtbaan of elektrische autootjes nog niet voldoende zijn.
    De opmerking …vermaak fabriek is goed getroffen Tom, men zou zelfs andere bijnamen aan deze megalomane vermaakschepen kunnen geven zoals: pret fabriek, varende (Disney) resorts, cruiseschepen met steroïden, obesitas schepen vanwege hun omvang, uiterlijk en grootte en overvloed aan eetgelegenheden, musculeuze oftewel gespierde varende vermaak objecten om er maar enkele te noemen, het zijn omschrijvingen die mijns inziens passen bij The Wonder of the Seas en soortgenoten. Ze zijn technisch interessant en misschien inhoudelijk ook daarom zou ik zo’n ding, want schip kun je het NIET noemen willen bezoeken, maar eigenlijk zijn ze “mooi van lelijkheid”. Functie gaat hier vóór op vormgeving. In de recente uitgave van Ships Monthly februari 2022 staat een reactie van een lezer met de opmerking “Ugly ship” over de nieuwe aanwinst van Virgin.
    Huidige cruise schepen zijn NIET mooi, dienen alleen het vermaak en hebben niets met het maritieme te maken van varen op één uitzondering na. De DISNEY MAGIC en zusterschip DISNEY WONDER, zijn A) mooi om te zien, zag de Disney Magic in Amsterdam, verenigen de mooie lijnen van voormalige passagiers schepen, en B) het comfort en reisgenot van moderne cruise schepen. Wie dus een ooglijk schip wilt zien en er mee varen kan niet om de Disney tweeling heen, al hebben nieuwe Disney schepen wat meer spierballen gekregen.
    Dat trouwens niet iedereen gecharmeerd is van de grotere varende pret fabrieken valt te merken bij menige haven waar ze niet altijd welkom zijn. Uiterlijke schoonheid, en genot en vaarplezier, ze zijn vaak elkaars tegenpolen, zolang ze maar geld in het laatje van de rederij brengen zal het de gemiddelde cruise ganger/ster verder een worst wezen als ze maar even uit de sleur zijn en gezond genieten van een vaartochtje, maar blijft het een doorn in het oog van de echte scheeps liefhebber die een beetje minder blokkendoos achtige vermaak schepen zullen waarderen en daar hebben ze best gelijk in en de tegenstanders puristen, kan ik geen ongelijk geven. Groter is niet altijd beter blijft ook mijn stelling !

  • 10 maart 2022 om 12:01
    Permalink

    …Adam en Eva Balkons…
    DAT de huidige cruiseschepen niet meer als echte cruiseschepen uitzien heeft voornamelijk te maken met de komst van balkons. In het begin slenterenden de passagiers over de open of gesloten dekken en had men de keuze uit binnenhutten zonder patrijspoort of buitenhutten mét patrijspoort of raam. Naarmate de schepen groter werden ontstond de behoefte naar meer privacy en werden de kajuiten zeg maar hutten of soms “kamers” genoemd voorzien van kleine balkons. Zelfs op de Queen Elizabeth 2 trof je enkele hutten met balkons aan. Deze duurdere categorie hutten werd steeds populairder en nam gaandeweg een grote vlucht. Mensen kunnen geheel afzonderlijk hun eigen ding doen zonder gestoord te worden door mede passagiers en al dan niet in Adams- of Eva kostuum van de zee genieten. Door de grootschaligheid veranderde ook het uiterlijk van de cruiseschepen drastisch en zijn alleen in eerste instantie de restaurants en andere niet hut gerelateerde delen gesloten en voorzien van ramen, maar ook daar is heden verandering in gekomen. Door de hogere opbouw om zoveel mogelijk hutten met balkons te voorzien, had dat ook zijn weerslag op o.a. de stabiliteit, het zeilschip effect trad op. De goedkopere hutten zonder balkons nam af. Met de komst van de Silja veerschepen Silja Europa en Symphony ontstond een nieuwe trend, namelijk binnenhutten mét raam maar zonder balkon uitkijkend op een passage achtige binnendeel. Royal Caribbean nam dit concept over op de Freedom klasse en later mét balkons op de Genesis Oasis klasse. Nu konden mensen kiezen tussen hutten met balkons in het binnendeel van het schip of met zicht op zee. Oorspronkelijk zou het megacruiseschip concept van de Oasis klasse toebehoren aan Carnival, maar die zag er geen brood in en hield het liever op de tradionele manier zonder het binnenhut met raam en of balkon concept.
    Er is een vorm van kruisbestuiving waarbij de ferrymaatschappijen ideeën bedenken die door de cruiserederijen worden overgenomen en omgekeerd. De Willem Ruys van de Kon. Rotterdamse Lloyd introduceerde met de inpandige reddingsboten een concept die nu algemeen gangbaar is op passagiers/cruiseschepen. Behalve de verandering in aanzien die nu de meest lelijke cruiseschepen heeft opgeleverd zoals de Norwegian Epic en Scarlet Lady van Virgin Cruises, bepaalt hoe men de cruise industrie etaleert en zal met de toenemende grootschaligheid niet beter op worden. Hierin zijn de cruisemaatschappijen wel progressief, maar op het vlak van de vervuilende milieu aspecten zoals het effect van zware stookolie en de uitstoot van giftige stoffen, is een ander verhaal waarin de scheepvaart nog ver achter loopt en de cruise industrie tot de categorie van minst duurzame en minst milieuvriendelijke sector gerekend moet worden en het gebruik van scrubbers, LNG en walstroom nog mondjesmaat wordt toegepast. Er bestaat blijkbaar geen maximum grootte van een schip zoals die we wel in de luchtvaart kennen waarbij een passagiersvliegtuig niet langer en spanwijdte mag hebben van 80 meter, een box genaamd.
    Kortom, over de neven aspecten van de cruiseschepen waarin o.a. Royal Caribbean op enkele vlakken trendsetter is geworden en nu met de The Wonder of the Seas een mijlpaal heeft bereikt, wordt niet veel over geschreven in de media en dat is best jammer want de “beleving” aan boord op deze “feest fabrieken en varende appartementen complexen” staat voorop. Wie toch meer informatie over de technische aspecten van cruiseschepen wilt weten mag het Engelstalige boek “A Cruise Ship Primer” van Craig A. Munsart, 256 bladzijden niet missen en beseft pas wat een simpel idee als BALKONS op een schip voor een metamorfose heeft gezorgd waar niet veel mensen bij stil staan…!

Reacties zijn gesloten.