Cruisereiziger
Cruisemaatschappij

Reportage MSC Armonia door de Oostelijke Middellandse Zee: Ancona en Venetië (slot)

Ik ‘Kroes’ door het leven… een week (van 1-8 juli 2023) mocht ik voor de eerste keer mee op het MSC Armonia schip  van MSC Cruises om verslag te doen voor Cruisereiziger, super leuk! Wie ben ik? Ik ben Iris Kroes, 30 jaar en ja, -it’s all in the name- ik hou van cruisen en werk dan ook regelmatig als zangeres aan boord van schepen. Ik heb al vele cruisedagen erop zitten, maar deze week ga ik niet zingen, maar neem jullie met een verslag mee naar Venetië, Montenegro, Mykonos, Santorini & Ancona (Italië). In dit deel lees je over het bezoek van de MSC Armonia aan Ancona en de laatste dag in Venetië.

Op zee

We kunnen weer heerlijk uitslapen vandaag. Er stond een licht briesje, dus we hebben lekker op het Aurea deck 13 in het zonnetje gelegen, en een hele luie zeedag gedaan. Een hamburgertje gegeten, spelletjes gedaan, en eenmaal terug op de kamer stond er een heerlijke verrassing voor ons klaar – chocolaatjes….. nomnomnom.

In de avond maken we ons weer op voor een leuk feestje, inclusief de captains toast. Ik sprak de hoteldirector over de toekomst van het schip, maar hij wilde daar nog niet teveel over loslaten. In ieder geval staan er cruises op de planning in de winter in Zuid-Amerika en in de zomer van 2024 in Europa.
Op zijn Italiaans werd er werd gezwaaid met servetten & was het weer een leuke avond in de Starlight disco!

Ancona, Italië

Alweer de laatste dag is aangebroken, en wat hebben wij een geluk gehad met de prachtige bestemmingen en het heerlijke weer! Vandaag kwamen we om 13:00 uur aan in Ancona, een plaats die eigenlijk bij mij nog helemaal onbekend was. Een leuk en geinig weetje…. Ancona heeft als bijnaam ‘de stad met de 2 zonnen’. Dat komt omdat het een van de weinige plekken in de wereld is waar je de zon zowel kunt zien opkomen als ondergaan boven de zee zonder van locatie te hoeven veranderen. ‘Ancon’ is ook nog eens het Griekse woord voor elleboog. En zo linken alle locaties van deze cruise weer aan elkaar.

We lopen makkelijk van boord het centrum van Ancona in, en het is overal nog erg rustig. Blijkbaar was er gister noodweer en moest de stad nog even bijkomen. Het is minder sfeervol dan een Griekenland, maar toch zijn her en der nog wel leuke terrasjes te vinden.

Met de bus 1/4 of wandelend kan je naar de kust La Passetto, bovenop kan je in het restaurantje een drankje drinken en beneden staan strandbedjes, waar wij zo op zijn gaan liggen. Geen strandwacht of ander informatiepunt in de buurt.  Het is een klein kiezelstrandje, dus het is wederom slim om als je de zee in wil gaan, waterschoentjes mee te nemen.

Heerlijk vertoeven op het strand en klaarmaken voor ons laatste diner aan boord! Onze obers Farli & John Bryan vonden het erg jammer dat wij vertrokken, we hebben vooral om John erg hard gelachen toen hij Beyonce keihard stond mee te zingen en mij om zangtips vroeg. Onze steward Harri hebben we nog een fooi gegeven voor het goed schoonhouden van onze hut. En de lekkernijen die hij af en toe bracht, heerlijk! Onze koffers moesten voor 23:00 uur op de gang gezet worden, zodat we ze morgen in de terminal kunnen afhalen. Slaap zacht!

MSC Armonia terug in Venetië

Met schrik werden we wakker van de wekker om 07:15 uur. Gisteravond nog tot laat in de starlight disco een feestje gevierd en afscheid genomen van de vrienden die we ontmoet hebben aan boord. Sommigen spraken geen woord Engels, maar toch was het gezellig op de dansvloer. Dansen is namelijk een internationale taal 😉

Om 07:50 uur verzamelden we in het theater en mochten we van boord. Per bus werden we naar het vliegveld gebracht. Voor €7,- per koffer konden we onze koffers stallen op Marco Polo airport, helemaal top dus!
Zo konden wij nog even lekker een paar uurtjes van Venetië genieten.  Vanaf Marco Polo is het ongeveer 20 minuten met de bus naar het centrum van Venetië, dus prima te doen als je een latere vlucht hebt.

We hebben heerlijk van terras naar terras gehopt in Venetië, ook omdat de vluchttijd je toch ‘achter’ zit en Cruisereiziger al eens eerder deze locatie heeft bezocht.

Ik kijk terug op een fantastische cruise met geweldige bestemmingen! Dank Cruisereiziger voor deze kans, en hopelijk tot een volgende keer!

Lees ook de andere publicaties over de MSC Armonia:

Wil jij net als Iris ook cruisen met MSC Cruises? Bekijk de mogelijkheden en boek bij:

Cruise Online Sunweb

De mooiste MSC aanbiedingen van dit moment

Vertrekjaar >

Cruise Caribbean met Aruba en Curaçao

Grand Voyage van Italië naar Rio de Janeiro

Miriam

Hi, ik ben Miriam, oprichtster van Cruisereiziger. Meer dan 10 jaar geleden ben ik voor het eerst op een cruiseschip gestapt en sinds die tijd heeft het cruisen mij meer dan 200% te pakken. Ik ben ervan overtuigd dat er voor iedereen een geschikte cruise te vinden is. Ik help je graag daarbij!

Vond je dit een handig artikel?
Je kunt ons gemakkelijk ondersteunen op Patreon, door via deze links producten te kopen: shop de mooiste koffers bij Duifhuizen, Bol.com, Coolblue of zoek een leuk cadeautje uit in onze eigen webwinkel. Kijk zeker ook even op onze contactpagina voor andere ondersteuningsmogelijkheden.

Alvast hartelijk dank voor je steun! Zo kunnen wij deze site met veel passie blijven vormgeven :-)