Cruisereiziger
AanmerenBestemmingenReisverslag

Fotoverslag Cruise Costa Fascinosa – dag 1 Venetië

Cruisereiziger vaart deze week met de Costa Fascinosa (Costa Cruises) een 7-daagse cruise van en naar Venetië, met tussenstops in Bari, Corfu, Mykonos, Santorini en Dubrovnik. Volg ons op deze reis in de Middellandse Zee via een dagelijks fotoverslag.

01Na een lange treinreis komen we maandagochtend om 08:30 uur aan op het treinstation van Venetië midden in de nog bewolkte stad. Vanwege het vroege tijdstip is het er nog heerlijk rustig. Op ons gemak lopen we richting het Piazzale Roma om vandaar de People Mover te nemen naar de cruiseterminal.

02Als we bij de cruiseterminal arriveren gaat letterlijk en figuurlijk het zonnetje voor ons schijnen. De lucht trekt helemaal open, waardoor onze nieuwe thuis voor een week, de Costa Fascinosa, er werkelijk prachtig bijligt, geflankeerd door het Britse cruiseschip de Thomson Majesty.

03Ondanks dat de inscheping pas aan het begin van de middag staat gepland kunnen we onze koffers alvast afgeven aan het vriendelijke Costa-personeel. Prima service! Met onze handen vrij is het tijd om de stad in te gaan. Venetië blijft ons elke keer boeien. Zowel langs als op het water genieten we in de zon van de bedrijvigheid.

04De toeristische trekpleisters laten we vervolgens links liggen en zoeken de rustige pittoreske steegjes en pleintjes op net buiten het centrum. Op de terugweg zien we plotseling de Norwegian Spirit door het centrum trekking richting de cruiseterminal. We besluiten haar te volgen met de watertaxi.

05In de terminal is het inmiddels een drukte van belang. Ondanks de lange rij bij het inchecken staan we in een mum van tijd op het schip. Geen prettige Italiaanse chaos, maar een strak georganiseerde procedure. Maar waar zijn nou toch onze boordkaarten? Die blijken al netjes op ons bed te liggen in onze Samsara balkonhut.

06Onze hut is aan de voorkant van het schip gelegen op het 10e Turandot dek. Boven ons bevindt zich de uitgebreide Spa, die maar liefst 2 verdiepingen bestrijkt. Tijdens een rondleiding vergapen we ons aan de talrijke mogelijkheden om te ontspannen. Wij beginnen eerst maar eens op ons eigen balkonnetje. Drankje en voetjes omhoog!

07Inmiddels is het alweer 15:30 uur en zoeken we de Angelo Azzurro Ballroom op, waar de Nederlandstalige hostess aan boord Carla een korte informatiebijeenkomst houdt. Er blijken deze cruise 60 Nederlanders aan boord te zijn. Dat is veel minder dan een week eerder toen er tijdens de mei-vakantie meer dan 300 meereisden.

08Vlak voor vertrek (18:00 uur) wordt de verplichte reddingsoefening gehouden. Als het alarmsignaal klinkt spoedden we ons met onze reddingsvesten en rode ’emergency drill’-kaart naar onze verzamelplaats aan de zijkant van het schip. Ook hier weer een strakke organisatie. Zelfs de reddingsboten worden voor onze ogen getest!

09De lange dag sluiten we af in één van de twee hoofdrestaurants op het schip. We zijn ingedeeld in de eerste zitting (18:45 uur) en zitten aan tafel met 8 landgenoten, die via dezelfde reisorganisatie hebben geboekt. Gelukkig klikt het meteen onderling en geniet jong en oud van elkaars gezelschap en het heerlijke eten. Dat smaakt naar meer!

Lees ook:

Miriam

Hi, ik ben Miriam, oprichtster van Cruisereiziger. Meer dan 10 jaar geleden ben ik voor het eerst op een cruiseschip gestapt en sinds die tijd heeft het cruisen mij meer dan 200% te pakken. Ik ben ervan overtuigd dat er voor iedereen een geschikte cruise te vinden is. Ik help je graag daarbij!

Vond je dit een handig artikel?
Je kunt ons gemakkelijk ondersteunen op Patreon, door via deze links producten te kopen: shop de mooiste koffers bij Duifhuizen, Bol.com, Coolblue of zoek een leuk cadeautje uit in onze eigen webwinkel. Kijk zeker ook even op onze contactpagina voor andere ondersteuningsmogelijkheden.

Alvast hartelijk dank voor je steun! Zo kunnen wij deze site met veel passie blijven vormgeven :-)

6 gedachten over “Fotoverslag Cruise Costa Fascinosa – dag 1 Venetië

• Hi cruisereizigers! Wat een leuke reis, veel plezier, ik volg! Groetjes, Linda (Cruise Travel)

• Hi allemaal,
    Waaauw die cruise staat nog op mijn lijst , ik heb vanaf de 16de juni vrij dus ik hoop dat ik die nog tegenkom om te boeken…

• leuk om alvast te volgen, wij vertrekken deze reis op 26 mei

• ik ben verleden jaar ook met de costa fascinosa geweest een geweldige ervaring

• Hallo Miriam en Marco, wel dat ziet er goed uit,een mooie hut en een goed restaurant.
    Ik blijf jullie elke dag volgen, nog veel plezier

• Hoi Miriam en Marco,

ik zal jullie de hele week blijven volgen. Ben namelijk erg benieuwd. Wij gaan deze cruise namelijk maken in september en de reviews die ik tot nu toe heb gelezen doen mij het ergste vrezen. Fijn om ook jullie berichten te lezen. Misschien kunnen jullie ook iets inzoomen op het eten (de eetzaal) en de excursies. Ben benieuwd hoe deze bevallen. Alvast veel plezier.